816 lóerős hibrid hajtáslánc kerülhet a Mercedes négyajtós sportautójába

Nyomtatás

A Mercedes-AMG GT négyajtós változataként emlegetett modellt jövő tavasszal mutatják be a csillagosok, és bár az alapokat nem a sportautó, hanem az E-osztály adja, nem kell aggódnunk sem a megjelenés, sem a dinamizmus, sem a teljesítmény miatt. Úgy hírlik, hogy már az alapváltozat is 612 lóerővel érkezik majd meg, de a Mercedes nem tagadja, hogy egy hibrid hajtáslánc is készül, ami még ezt a verziót is jócskán felülmúlja majd.

A vadonatúj CLS hamarosan bemutatkozik, és a Mercedesnél érezték, hogy sok lesz a jóból, így a harmadik generációjába lépő, egyébként szintén az E-osztály alapjaira épülő modellből a hírek szerint nem készül majd 63-as jelölésű AMG kivitel, ugyanis ennek a modellnek a helyére érkezik majd meg négyajtós AMG GT. Ennek megfelelően, ahogyan már említettem, már alapból 612 lóerővel lát majd napvilágot az autó, amit természetesen az E-osztályban is megtalálható duplaturbós, 4-literes V8-as biztosít majd.

Nem túlzás azonban azt mondani, hogy mindez még semmi ahhoz a konnektoros hibrid változathoz képest, amit a csillagosok három változatban is szeretnének majd piacra dobni. Az alapot az elektromotorral szerelt verzió esetében is a 4-literes V8-as adja majd, ugyancsak 612 lóerővel, ám a németek egy elektromotort is beszerelnek az autóba, aminek köszönhetően a legvadabb verzió akár 816 lóerős is lehet, ami mellé nagyjából 50 km-es tisztán elektromos hatótáv párosul. Az adatok egyébként nem jelentenek újdonságot, hiszen ugyanezt a hajtásláncot kapta meg a korábbi tanulmány is.

Sorozatgyártásban két gyengébb verzió is rendelkezésére áll majd a vásárlóknak, a különbséget pedig az akkumulátorok mérete jelenti majd, ami a teljesítmény mellett a villanyos hatótávra is hatással lesz. A leggyengébb változat 680 lóerővel és 30 km-es elektromos hatótávval jöhet, míg a középső testvér nagyjából 750 tagú ménessel és 40 tisztán villanyos kilométerrel mutatkozhat majd be. A fejlesztésbe állítólag a Project One készítői is bekapcsolódtak.

A mind a négy kereket hajtó benzinmotor mellett az elektromotor a hátsó tengelyhez csatlakozik majd, így csak a két hátsó kereket tudja majd hajtani. A végeredmény bizonyára elképesztő lesz, ahogyan az árcédula is. Már az E 63 S is több mint 37 millióba kerül, így az újdonság alapára legjobb esetben is 40 millió környékén alakulhat, a legvadabb hibrid verzió pedig jó eséllyel a 70-80 milliós magasságokat is elérheti. A nagy ellenfél egyébként a Porsche Panamera Turbo S E Hybrid lesz majd, amelynek 680 lóerős összteljesítményét és 3,4 másodperces 0-100-as sprintjét jócskán felülmúlhatja a Mercedes újdonsága – persze azért várjuk ki a hivatalos bemutatót, ami a hibridek esetén csak 2019-ben lesz esedékes.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark