2018. Augusztus 20., Hétfö

Frissitve:02:02:45

A Ferrari új szabadalma a targatető visszatérésére utal

Nyomtatás

A Ferrari korábban több legendás targával is megajándékozta az autós társadalmat, ám egy jó ideje már nemigen készítenek ilyen modelleket – legalábbis klasszikus értelemben biztosan nem. Most azonban újra felcsillant a remény, ugyanis az olaszok egy új szabadalmat adtak be, amelynek lényege, hogy lecsökkentse a targatetős négykerekűekben tapasztalható huzatot – ezzel pedig megóvja a bent ülők frizuráját.

Az átlagemberek valószínűleg nemigen foglalkoznának ezzel a kérdéssel, ha a kezükbe kapnának egy Ferrari kulcsot, és boldogan, a hajukat lobogtatva száguldoznának a targa sportautóval, ám úgy tűnik, hogy az olaszok vásárlói között bizony a gondosan beállított frizura is fontos szempont lehet. Ez persze kissé el van túlozva, hiszen nem csak a hajunk, hanem az általános komfortérzetünk szempontjából is fontos lehet a huzat lecsökkentése, de bennünk azért komoly kérdésként merül fel, hogy ezzel vajon nem veszít-e teljesen értelmét a kabriózás.

A Ferrari új szabadalmának lényege egyébként – aminek rajzain valamilyen oknál fogva egy F430 szerepel, de ennek valószínűleg nincs jelentősége –, hogy a hátsó, tehát az utasok mögött lévő elemre egy légbeömlőt helyeznek el, amivel elnyelik mindazt a levegőt, ami alaphelyzetben a hátfalról visszaverődve zavaró turbulenciához vezetne. Mindez egyébként nem csak a huzatot csökkenti, hanem egyéb előnyei is lehetnek, hiszen azt a levegőt több egyéb célra is fel lehet használni, mint például a motor hűtése vagy éppen az aerodinamika javítása. Természetesen az autó méreteitől és formájától függően teljesen eltérő is lehet ennek a légbeömlőnek a helye, de a lényeg természetesen ugyanaz.

Ami talán a legérdekesebb ebben a szabadalomban, hogy a targatetős Ferrarik visszatérését jelentheti, amivel az olaszok olyan legendákat eleveníthetnek majd fel, mint a 308 vagy éppen a 328. A maranellóiak egyébként már jó ideje nem készítettek klasszikus targát, amihez a legközelebb talán a mindössze 10 példányban elkészülő J50 állt az utóbbi időkben – vagy esetleg még a LaFerrari Apertát lehetne említeni. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy mi sül majd ki ebből.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark