2014. Október 31., Péntek

Frissitve:04:34:38

A Ford és a BMW az Év Motorja választás két nagy győztese

Nyomtatás

Szokás szerint idén is megesett a Nemzetközi Év Motorja választás, ahol több kategóriában díjazták a manapság kapható erőforrásokat. A tavalyi Fiat siker után idén a Ford 401 ponttal söpörte be az Év Motorja díjat, miközben a BMW ugyancsak szép győzelmeket aratott.

A 2012-es választás egyben új szereplőt is hozott, hiszen a Ford az Év Motorja díj 13 évre visszatekintő történetében soha nem kapott még trófeát. A rekordokat döntögető háromhengeres 1.0 EcoBoost azonban idén sokakat meggyőzve több kategóriában nyerte el az aranyat.

Egyrészt az Év Motorja lett, másrészt a ’Legjobb új motor’ és a ’Legjobb 1 liter alatti motor’ díjat is bezsebelte. Dean Slavnich, az esemény atyja a következőképpen kommentálta a végeredményt: „egy valóban figyelemre méltó erőforrás szerezte meg a győzelmet. Hogy egy háromhengeres motor ilyen könnyedén képes mozgatni egy Ford Focus kategóriájú autót, bizonyítja, hogy a belsőégésű motorok előtt még fényes jövő áll.”

A bajorok szintén szép eredményekkel térhettek haza, hiszen az 1,8 és 2,0 liter közötti kategóriában a kétliteres, turbós négyhengeresük vitte a pálmát, a 2,5 és 3 liter közöttiben pedig az N54 kódnévre hallgató ikerturbós soros hathengeres egység, de a 3 és 4 liter közti versenyt is a BMW nyerte, mégpedig az M3 V8-asával.

A zöld motoroknak járó díjat a General Motors vehette át az Opel Amperában és a Chevrolet Voltban teljesítő kiterjesztett hatótávú hibrid rendszer 1,4 literes aggregátjának köszönhetően, míg a teljesítmény kategóriában a Ferrari 458 Italia 4,5 literes V8-asa érte el a legmagasabb pontszámot. 1 és 1,4 liter között a Volkswagen 1.4 TSI-je tarolt, míg az 1,4-1,8 intervallumban a BMW-PSA közös fejlesztésű 1.6 THP motorja bizonyult a legjobbnak. 2 és 2,5 liter között a roppant hangulatos Audi-motor, a 2,5 literes öthengeres aratott győzelmet, míg a 4 liter feletti motoroknál szintén a Ferrari 4,5 literes V8-asa ért a dobogó legfelső fokára.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark