A Lamborghini hibridként mentené meg nagy szívómotorjait

Nyomtatás

A Lamborghini híres arról, hogy még mindig ragaszkodik a szívó V10-es és V12-es motorokhoz – legalábbis a kőkemény sportautóik esetében, hiszen az Urus SUV V8-as turbóst kapott. A gyáriak műszaki vezetője, Maurizio Reggiani pedig megnyugtatta a rajongókat, hogy a bikás márka nem fog lemondani a megszokott szívómotorokról, ám mivel nekik is meg kell majd felelniük a különböző normáknak, így megoldást kell majd keresniük a hatékonyság növelésére – ez pedig a hibrid rendszerekben rejtőzhet.

„Minden autónak van egy küldetése, és ennek megfelelően kell megválasztani a megfelelő erőforrást. Az Urus esetében ez egy turbós motor, de a sportautóink esetében továbbra is ragaszkodni fogunk a szívó egységekhez. A jövőben azonban meg kell majd felelnünk a különböző károsanyag-kibocsátási normáknak. Biztos vagyok benne, hogy egy szívómotor és egy hibrid rendszer párosa lehet erre a megoldás” – mondta Reggiani úr. A 2022-ben érkező Huracán-utódról már korábban is azt pletykálták, hogy konnektorról is tölthető hibrid hajtásláncot kap, de a vezető most arra is tett néhány félreérthetetlen utalást, hogy az Aventador még korábban bemutatkozó utódjába is bekerülhet egy elektromotor.

„Újra fel kell találnunk ezt az ikont anélkül, hogy elveszítené a jelenlegi karakterisztikáját: karbon, V12-es szívómotor és egyéb összetevők segítéségével jöhet mindez létre. Azonban, ha ez egy hibrid rendszer lesz, akkor az akkumulátorok súlyát kompenzálnunk kell majd valahogy” – mondta a vezető, aki tökéletesen tisztában van azzal, hogy az energiatárolók súlya bizony komoly kihívás lehet. Ennek megoldásán az amerikai MIT egyetemmel együtt dolgoznak, és a Terzo Millennio koncepció képében már azt is megmutatták, hogy mi lehet majd a kulcs – azt szeretnék elérni, hogy magának a karbon karosszériának, illetve egyes elemeinek szerves részévé tegyék az energiatárolókat.

A szakember arról is beszélt, hogy a Huracán utódjának esetében is megtartanák a V10-es erőforrást, ugyanis szerintük semmilyen más megoldás nem helyettesítheti a karakterében egyedülálló motorfelépítést – főleg a gázreakciókat emelte ki. Kíváncsian várjuk, hogy valóban képes lesz-e életben tartani a Lamborghini a hatalmas szívómotorokat, persze egy hibrid rendszerrel karöltve mindez kivitelezhető lehet, de nekünk azért vannak félelmeink.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark