A sportszedánok csúcsa? Itt a Jaguar XE SV Project 8

Nyomtatás

A Jaguar igazán komolyan veszi az XE sportverziójának elkészítését, olyannyira, hogy a tömegtermelésű BMW M3 konkurens előtt egy igazán egyedi Project 8 változatot mutat be. A mindössze 300 példányban készülő sportszedán kereken 600 lóerőt szorít ki magából.

A valaha készült legerősebb utcai Jaguar – mindez egészen kiválóan jellemzi a Jaguar XE limitált csúcsváltozatát, amelynek mozgatásáról a kompresszorral feltöltött ötliteres V8-as legújabb változata gondoskodik. A 600 lóerő és a 700 Nm nyomaték már-már túl sok a hátsó kerekek számára, de itt nincs ilyen gond: elektromosan vezérelt differenciálzárral rendelkező összkerékhajtás segíti a teljesítmény leadását, amely jól is sikerül. Erre bizonyíték a 3,4 másodperces 0-100-as gyorsulás és a 322 km/h-s végsebesség.

A hatalmas hátsó légterelővel talán kissé túl hatásvadásznak tűnő (de valójában funkcionális) külső mögött kagylóülésekkel felvértezett belső teret találunk, amelyben a luxus felszereltségek is jelen vannak. Azonban a középpontban a sportolás van, ez jól látszik minden porcikán. A 20 colos, kovácsolt alumínium felnik mögött új fejlesztésű karbon-kerámia fékrendszer található, elképesztően nagy, 400 mm-es tárcsába harapva hat dugattyúval elöl és 396 mm-es egységet markolva két dugattyúval hátul.

Az állítható lengéscsillapítású sportfutómű képességeit a menetstabilizáló versenypálya üzemmódja is segíti kihasználni, miközben minden más részletet is a gyorsaság érdekében hangoltak át. Így például a nyolcfokozatú bolygóműves automataváltót, amely a teljes fokozatcserét letudja két tizedmásodperc alatt, reakcióit tekintve pedig sokkal élesebb, mint hagyományos társai.

Az árakról nincs információ, de ez talán szükségtelen is: a Jaguar már biztosan megtalálta a vásárlókat a csupán 300 példányra. Így érdemes inkább az XE SV-re készülni - a jövőre érkező nagyszériás sportszedán valamivel szerényebb képességeket fog tudni felmutatni, cserébe viszont 22-27 millió forint körüli áron el lehet majd hozni, méghozzá a megosztó hatalmas hátsó szárny nélkül.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark