2014. Október 25., Szombat

Frissitve:09:09:37

Alacsonyabb étvágy és fiatalos külső - ezt tudja a frissült Renault Espace

Nyomtatás

 

Nemrégiben már hírül adtuk, hogy másodjára frissül a Renault legnagyobb egyterűje, az Espace, ezúttal pedig a ráncfelvarrás további részleteiről számolhatunk be, hiszen korábban csupán a külső módosításokat tette közzé a francia gyártó, most viszont már a lemezek alatt történt változások is nyilvánosak.

Az Espace jelenlegi, pontosan negyedik generációját még 2003-ban mutatták be, azóta pedig gyakorlatilag a frissítések éltetik a típust. Ez persze nem feltétlenül jelent rosszat, hiszen a franciák nyilvánvalóan a modell sikerei (Espace tesztünk az alábbi linken olvasható) miatt nem döntöttek a nagyobb változtatás, azaz a modellváltás mellett.

Két évvel ezelőtt is átdolgozták valamelyest az autót, akkor éppen külsőn és a motorpalettán módosítottak a Renault szakemberei, miközben a 2013-as modellévre a márka aktuális repertoárjába jobban passzoló küllem jelent újdonságot. A legszembetűnőbb változást az új hűtőmaszk jelenti, amely immáron nagyobb, és hangsúlyosabb emblémát hord magán, de az első fényszóró, és a lökhárító sem maradt a régiben. Emellett a hátsó traktus is finomítás áldozata lett, így lényegében egészen friss összképet kaptunk.

A belső tekintetében úgy tűnik, a Renault szakemberei megelégedtek a jól bevált megoldásokkal és lényegében csak egy új, igényes felszereltséggel tették kívánatosabbá a nagy egyterű utasterét: az Initiale Paris szint bőrbe varrott műszerfallal és Alcantara kárpittal, panoráma üvegtetővel és csúcsfelszereltséggel hívogatja az erre fogékony vásárlókat.

Dicséretes, hogy a teljes palettához alapáron jár a Garmin navigációs rendszer, amely például Bluetooth kapcsolódási lehetőséget és USB portot is kínál, míg az opciós listán akár mind a hét személy számára DVD lejátszási lehetőséget pipálhatunk be.

A lemezek alatt is történtek változtatások, nevezetesen új elektro-hidraulikus kormányt kapott az Espace, alacsony gördülési ellenállású abronbcsokat szerelnek rá, illetve a modellben korábban motorokat csiszolgatták még tovább.

A 130, 150 és 174 lóerős teljesítményszintekkel megvásárolható 2.0 dCi egység minden változata 0,8 literes étvágycsökkenést szenvedett el, aminek hála a CO2 kibocsátás egyaránt 20 g/km-rel mérséklődött. Aki mégis benzinessel venné, annak ugyancsak jó hírrel szolgálnak a franciák: a kétliteres turbómotor fogyasztása immáron 8,5 literre esett vissza.

A 2013-as modellévű változatok forgalmazása júliusban indul meg Európaszerte, így hazánkban is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark