Az Instinct koncepció stílusában érkezik jövőre az új Peugeot 508

Nyomtatás

A jelenleg futó Peugeot 508-as bizony már nem fiatal, hiszen a 2014-es – egyébként jól sikerült – frissítést leszámítva immár hét éve van piacon, amivel kategóriájának második legöregebb tagja, közvetlenül a szintén a PSA-hoz tartozó Citroёn C5 után. Azonban még utóbbi szinte biztosan utód nélkül marad, az oroszlános márka jövőre bemutatja középkategóriásának legfrissebb generációját, mellyel bizony rögtön a szegmens élére kívánnak ugrani.

A 2018-ban érkező újdonságról maga a Peugeot termékigazgatója, Laurent Blanchet ejtett néhány szót a Genfi Autószalonon: „a márkánk pozícionálásának célja, hogy a legjobb minőségű, de még elérhető gyártók közé tartozzunk. Ez azt jelenti, hogy nem szeretnénk prémiummá válni, hiszen arra ott a DS. Amit szeretnénk, hogy egy nagyon jó elérhető márkává váljunk, amihez szükség van egy középkategóriásra is” – osztotta meg a gondolatait a vezető.

Ezt a célkitűzést egyébként már korábban is hangoztatta a PSA, amely igyekszik jól elkülöníteni a tulajdonában lévő márkákat: a Citroёn az árérzékenyebb, divatosabb vásárlókat, a Peugeot az elegánsabb, jobb minőségű autókra vágyó ügyfeleket kívánja megszólítani, míg a DS igyekszik majd megcélozni a valódi prémiumot keresőket, amit a DS 7 Crossback bemutatásával nyomatékosítottak. Ebbe a sorba kicsit nehézkesen illik majd bele a francia konszern új szerzeménye, ugyanakkor az Opel valószínűleg jobban elkülönül majd a többiektől, hiszen a hírek szerint továbbra is megmarad majd teljesen németnek – legalábbis megjelenését tekintve, hiszen a technikán osztoznak majd.

Visszatérve azonban a jövőre érkező, vadonatúj 508-ra: egyelőre az sem biztos, hogy ugyanezen a néven érkezik majd az újdonság, noha meglepő lenne, ha egy generáció után búcsút intenének neki, ráadásul jelenleg kiválóan illeszkedik ez a típusjel a kínálatba. A hírek szerint a külcsínt tekintve a svájci seregszemlén bemutatott Instinct koncepció stílusa köszön majd vissza, noha természetesen jóval visszafogottabb formában. Az utastérben az iCockpit legfrissebb változata kaphat majd helyet, melynek jó előrejelzője lehet a szintén nemrég piacra lépő 3008-as.

Az alapokat a PSA legfrissebb, EMP2-es moduláris platformja adja majd, mely a benzines és dízelmotorok mellett hibrid és elektromos hajtásláncok számára is megfelelő. Egy benzines-elektromos rendszer szinte biztosan helyet kap majd az újdonságban, de tisztán villanyos megoldásra egyelőre nem számíthatunk. Ezeken kívül természetesen a legfrissebb hajtásláncokat kapja majd meg az autó, és ugyanez elmondható a különböző vezetéstámogató és biztonsági asszisztensekről is, hiszen a Peugeot minden tekintetben kategóriájának élére kívánja állítani az 508-ast – sőt, még olyan ellenfeleket is célba vennének, mint a valamivel feljebb pozícionált, vadonatúj Volkswagen Arteon.

A Citroёn C5 viszont nem kap majd klasszikus utódot, de egy méretes SUV a testvérmárka kínálatában is bemutatkozik majd, míg a DS palettáján biztosan helyet kap majd egy prémium középkategóriás, amely immár olyan ellenfelekkel kívánja majd felvenni a versenyt, mint a német prémiumtrió modelljei – ez lesz majd a DS 5 utódja. Ha minden igaz, az új 508-ast már jövőre köszönthetjük, így hamarosan elkezdhetjük majd figyelni az ilyenkor szokásos módon kiszivárgó információkat.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark