2018. Június 24., Vasárnap

Frissitve:04:01:54

Az XC40 lett az első háromhengeres Volvo – hibrid és elektromos verzió is jön

Nyomtatás

A Volvo XC40 – egészen a Genfben debütáló új V60 érkezéséig – a svédek legfrissebb üdvöskéje, és mint az új generációs kompakt kínálat eddigi egyetlen tagja, övé a megtiszteltetés, hogy megkaphatja a Volvo történetének első háromhengeres egységét. Az újdonság T3 jelöléssel debütál majd a kínálatban, és egy konnektoros hibrid hajtáslánc alapjául is felhasználják – de később érkezik a teljesen elektromos XC40 is.

A vadonatúj háromhengeres a Volvo új generációs modelljeiben helyet kapó moduláris egységből lett megalkotva, így nem meglepő, hogy míg a négyhengeres változat kétliteres, addig a háromhengeres 1,5 literes hengerűrtartalommal látott napvilágot. A T3 jelölésű szerkezet alapáron egy hatsebességes manuális váltóval érkezik majd, de jövőre a nyolcsebességes automatájukat is elérhetővé teszik hozzá a gyáriak. A pontos teljesítményt egyelőre nem árulták el a svédek, de nem lepődnénk meg, ha 150 lóerő körül lenne majd – ahogyan az eddigi motorok, amelyek a T3-as kódot viselték.

Az XC40 az új háromhengeres mellett megkapja a négyhengeres dízel 150 lóerős és a szintén négyhengeres benzines 190 lóerős verzióját is D3 illetve T4 néven – eddig csak a 190 lóerős D4 és a 247 lovas T5 volt rendelhető. A felszereltségi szintek is bővülnek: az eddigi Momentum és R-Design mellé csatlakozik az elegáns és alapáron is sok extrát nyújtó Inscription. Utóbbi 18-21 colos keréktárcsákkal, króm díszítőelemekkel és egyedi színekkel lesz elérhető, míg belül a kristályból készülő váltó-előválasztó és az XC60-ban debütált különleges Driftwood fabetét jelentheti a különbséget.

Az XC40-be nem a svédek T8 Twin-Engine jelölésű, több mint 400 lóerős hibrid rendszere kerül majd, hanem egy gyengébb egység, amelynek alapját az új háromhengeres szolgáltatja. Hivatalos adatok egyelőre erről sincsenek, de egyes források szerint a T5 Twin-Engine nevet kapja majd az újdonság, és míg összteljesítménye bőven 200 lóerő felett lesz majd, addig 9,7 kWh-s akkumulátora nagyjából 50 kilométernyi tisztán elektromos hatótávot tesz majd lehetővé – azonban ismétlem, ezek még nem hivatalos számok.

A Volvo 2019-ben mutatja majd be első teljesen elektromos modelljét, ami egy kompakt méretekkel rendelkező négykerekű lesz, és jó eséllyel ugyanazt a hajtásláncot szerelik majd be az XC40-be is nem sokkal később. A jól értesült források szerint a gyári adatok szerint akár 500 kilométerre is nyúlhat majd a hatótáv, de a valóságban ez jó eséllyel inkább 300-350 kilométer lesz majd – ugyanakkor ez sem rossz érték a mostani piacot tekintve. A háromhengeres T3-as egyébként már idén elérhető lesz, így hamarosan jöhetnek a pontos adatok is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark