2014. December 21., Vasárnap

Frissitve:11:13:57

Beárazták a 740 lóerős Ferrari F12-t: 102 millió forinttól hazavihető

Nyomtatás

Minden idők legerősebb szériagyártású Ferrarija, a kétszemélyes, 740 lóerős (690 Nm), s akár 8700 1/percig forgatható 6,3 literes ’szívó’ V12-es orrmotor által hajtott hátsókerékhajtású Ferrari F12 Berlinetta óriási felhajtást keltett a márciusi Genfi Autószalonon, ahol nekünk is szerencsénk volt élőben megcsodálni a kecses vonalú, csodás olasz öszvért.

Az autó adatait és érkezését igen, árát viszont eddig nem tudtuk; ám mint tudjuk, ami késik, nem múlik, az olaszok pedig végre beárazták a jelenlegi Ferrari-kínálat csúcsát. Bizonyára senki nem számított vékony árcédulára, úgyhogy minket sem lepett meg a 274 ezer eurós nettó ár, ami azt jelenti, hogy hazai adókkal terhelve minimum kb. 102 millió forintba fáj(na) egy F12-es Ferrarit újonnan magyar rendszámmal forgalomba helyezni - a megnevezett összeg persze alapár, amit extrákkal nem nehéz néhány tízmillió forinttal megtoldani.

De a pénz nem elég: az eddig ismeretlen vételár ellenére olyannyira hosszú a rendelési lista, hogy az F12-ért sorba kell állni, és még az sincs kizárt, hogy akár az 1-2 évet is elérje a leszállítási idő. Az üresen 1525 kilós, szélvészgyors Ferrari F12 Berlinettáról (0-100 km/h 3,1 mp, 0-200 km/h 8,5 mp, végsebesség 340 km/h) részletesen itt olvashatnak, míg a mennyei V12-es motor szimfóniáját ide kattintva hallgathatják meg.




Hozzászólások  

 
#1 Sütő Zsolt - AP 2012-07-10 10:17
Minden relatív. Valójában lehetne több is, akkor sem maradna raktáron egy sem, e tekintetben pedig ez egy humánusan meghatározott ár. Mondhatnám, hogy az élmény is mellbevágó lehet, így magam is adnék akár kétszer ennyit is érte, ha a vásárlókhoz hasonlóan ez csak a költségvetésem egy elenyésző hányadát jelentené. 100-150 millió forintos tőke ugyanis kevés hozzá, hogy valaki elkötelezze magát a vásárlás mellett - akkor befektetésnek veteránt, vagy jubileumi kiadást (F40, F50, Enzo) kell venni, mert bizony az újkori 'tömegmodellek' értékvesztése sem csekélység. Egy 550 (manuálissal, nyílt kulisszával- oh my God)/575 Maranello pl. alig 10-15 M, de GTB is van 20-25 körül, ezért mondom mindig, hogy bolond, aki Ferrari helyett egy német prémiummal jár. :-) Az meg csak mellékes, hogy egy egyszerű vezérműszíj csere is milliós nagyságrend lehet.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark