Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A külső fotók után végre bepillantatunk a GT nevet felélesztő Opel tanulmány belső terébe is. A meglehetősen sportos kupé valószínűleg megmaradt koncepciónak, amellyel bizonyára némi csalódottságot okoz rajongói egyre szélesebb táborának.

Látványos arányok - galériaNoha az előd sem volt egy óriás, a legfrissebb GT személyében egy aprócska sportautót köszönthetünk, mely a roadster felépítésről kupéra váltott. Habár első ránézésre igencsak távol áll a szériagyártástól a látványos koncepció, egy kis képzelőerő segítségével könnyen magunk előtt láthatjuk a kész autót – de a legfrissebb hírek szerint mindez csak ábránd marad.

A GT formái egészen dinamikusra sikerültek, és azoknak lett igazuk, akik már elsőre is egy kétüléses kupét vizionáltak. Az arányaihoz képest hosszú motorháztető, rövid túlnyúlások és hátratolt kabin kifejezetten látványos összképet eredményeznek, amihez az izmosan domborodó kerékjárati ívek is jócskán hozzájárulnak – és akkor a látványos fekete-ezüst fényezésről és a sziluettet kiemelő piros csíkokról és első gumikról még nem is beszéltünk.

Stílusos típusjelzés - galériaAz Opel jelenlegi formanyelvét az első hűtőrácson található króm szárnymotívumok és az első fényszórók LED-es nappali menetfényének formája képviseli leginkább – miközben az összhatás leginkább a Monza koncepciót juttathatja eszünkbe. Az első fényszórók egyébként az Astrában már elérhető, mátrixos kialakítású, LED-es IntelliLux technológiát használják. Mindemellett olyan koncepciós megoldásokkal is találkozhatunk, mint az érintésre nyíló ajtók, vagy éppen a kamerákkal helyettesített külső visszapillantók.

A letisztult külső mellé egyszerű, sportos belső dukál. A legnagyobb hangsúlyt itt a lebegő hatást keltő, szálcsiszolt alumíniumból készült középkonzol kapta, amelyhez a vörös szövet ülések alkalmazása rögtön a külső kialakításhoz hasonló belső hangulatot hoz létre.

Minden szögből jól mutat - galériaAz izgalmas külső mellett szerencsére az élménydús autózásra is gondoltak a villámosok, így a GT hátsókerékhajtást és sperrdiffit kapott. A teljesítményt a kis méretek, és a minden bizonnyal csekély önsúly miatt nem kellett túlzásba vinniük a németeknek, így a hazánkban gyártott 1-literes, háromhengeres egységet szerelték a motortérbe, mely egy kis erősítőkúrának köszönhetően 145 lóerőt bocsát a sofőr rendelkezésére.

Mindez egy hatfokozatú szekvenciális – a kormány mögül kapcsolható – váltón keresztül jut el a hátsó papucsokhoz, és képes 8 másodperc alatti értéket produkálni a 0-100-as sprint tekintetében. A végsebesség ebben a kategóriában nem igazán fontos, de a GT ezen a téren sem marad szégyenben, hiszen a 215 km/h-s érték ekkora teljesítményhez mérten szép eredmény.

Dr. Karl-Thomas Neumann, az Opel vezetője is büszke az újdonságra: „a GT-vel egy újabb lépést teszünk az érzelem- és élménydúsabb autózás felé. Ez az autó megmutatja, hogy milyenek vagyunk: magabiztosak, ambiciózusak, innovatívak, és minden új modellünkkel újabb vásárlókat szeretnénk meghódítani.” Élőben egyébként a márciusi Genfi Autószalonon láthatjuk majd először az újdonságot, melyből hiába reméljük, hogy a jövőben sorozatgyártású változat készül majd.

Kommentek