Újdonságok

Felfoghatatlan tempót diktál majd a Bugatti Divo

Nyomtatás

A Bugatti egy olyan hiperautón dolgozik, amely a Chiron alapjait használja, de a nevét nem örökli. A vadonatúj Divo a szuperlatívuszok szuperlatívusza lesz, amely az árát látva is egészen gyorsan nyilvánvalóvá válik.

Nettó 5 millió euró. Hazai forgalomba helyezéssel 2,1 milliárd forint. Ennyi lesz majd a legújabb Bugatti modell alapára, amely mellett az átlagos lottóötös is eltörpül. Igaz, megfelelő kezekben az évek múlásával ez is emelkedni fog, köszönhetően a Divo erősen limitált példányszámának: csupán 40 darab lát majd napvilágot belőle. A nevét egyébként Alber Divo francia autóversenyzőről kapja a típus, aki az 1920-as végén a híres Targa Florión kétszer is diadalmaskodott.

Hogy mit tud majd a Divo? A hivatalos információkra még várni kell, de addig sem kétség, hogy többet, mint a Chiron. A könnyűsúlyú felépítés (1900 kg alatti tömeg) és az agresszívebb aerodinamika fokozott kanyarodásai képességeket biztosít majd – ezúttal a végsebesség helyett a gyorsaságon lesz a hangsúly. A pletykák 2,3 másodperces 0-100-as sprintről és 385 km/h-s végsebességről szólnak, amelyet legalább 1500, de inkább 1600 lóerő idéz majd elő.

Sokat már a végső tényekre sem kell várni: a Divo világpremierje augusztus 24-én lesz.

320 lóerővel érkezett meg az Ariel Atom új generációja

Nyomtatás

Az 1999-ben bemutatott Ariel Atom sokat fejlődött premierje óta, azonban a végtelenül kikönnyített, modern csővázas felépítésen ez mit sem változtatott. Így aztán nehéz meglátni, hogy már a 4. generációt üdvözölhetjük személyében, amelyet az alapoktól kellett újraépíteni, hogy megfeleljen az őt mozgató nem akármilyen szívnek.

Úton van a Jaguar F-Pace kupé?

Nyomtatás

A legfrissebb pletykák szerint a Jaguar már dolgozik egy SUV kupén, amelyet C-Pace névre keresztel majd. Ezt látszik igazolni, hogy az Európai Uniós Szabadalmi Hivatalban már bejegyeztették a britek az elnevezést.

Ötmillióval drágább lesz a Q7-nél az Audi Q8 – illetve mégsem

Nyomtatás

Az Audi nem siette el a terepkupék szegmensébe való beszállást, de ami késik, nem múlik alapon most egy igazi nagyágyúval szálltak be a BMW X6 által közel 10 éve megalapított kategóriába, és bemutatták a vadonatúj Q8-at. Aki korábban unalmas formákkal vádolta a négykarikás márkát, az talán most átértékeli majd a helyzetet, ugyanis az újdonság szinte teljesen megőrizte a korábbi koncepció formáit kívül és belül egyaránt – és mondanunk sem kell, technológiai téren is a csúcsot képviseli. Ahogy várható volt, az újdonság alapáron drágább lesz hagyományosabb kialakítású testvérénél, a Q7-nél, de a helyzet jobb, mint amire számítottunk.

A divat diktál – kémfotókon a Porsche Cayenne Coupé

Nyomtatás

A Porsche Cayenne kupé változatának lehetséges érkezéséről már több ízben is írtunk az Autó Pulton; az első pletykák még tavaly láttak napvilágot az autóval kapcsolatban, amiket sokan kacsának véltek, ám a végleges valóság a korai híreket igazolja, hiszen immár biztossá vált a sportautógyártó nagy SUV-modelljének kupé variánsa.

2025-re a BMW eladásainak akár a negyedét elektromos autók biztosíthatják

Nyomtatás

Egyre inkább úgy tűnik, hogy az elmúlt években sokak által megmosolygott elektromos autókban a jövőre nézve nagyobb potenciál van, mint gondolták, illetve gondoltuk: már minden komolyabb gyártó elindult az elektrifikáció irányába, és azt bár nem tudjuk, hogy hosszú távon mi lesz a végleges megoldás, de a közeljövőben minden bizonnyal az akkumulátoros elektromos hajtások jelenthetik a fő irányt.

Villámgyorsan, csendesen: a Nordschleifén száguld a Porsche Taycan

Nyomtatás

A Porsche nemrégiben erősítette meg rövidesen piacra érkező első szériagyártású elektromos modelljének nevét: a négyajtós, ami formáját és koncepcióját a 2015-ben leleplezett Mission E Concept tanulmányt juttathatja eszünkbe, Taycan típusnévvel fog debütálni. A hivatalos bemutatás közelségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy az autót már gőzerővel tesztelik a gyári pilóták a Nürburgring Nordschleife-i aszfaltcsíkján, illetve annak környékén.

Célkeresztben a vezetési élmény: kis sportautókat tervez a Mercedes-AMG

Nyomtatás

A Porsche középmotoros sportautói, vagyis a Boxster és a Cayman (amelyek jelenleg 718 néven futnak) nem véletlenül népszerűek a vezetési élmény szerelmeseinek körében, a középmotoros kis sportautók vezethetősége ugyanis valóban egyedülálló, és bizony számos jóval erősebb, drágább és gyorsabb sportautónál nagyobbat lehet velük autózni, főként közúton, vagyis ott, ahol a legtöbb ember a használja őket.

Apróbb sóhaj: enyhülnek az üzemanyagárak

Nyomtatás

Az elmúlt időszakok folyamatos drágulása után kissé enyhülnek az autósok terhei. Szerdától több kúton lesz esélyünk ismét 400 forint alatti literáron tankolni.

Fastback karosszériával is elkészül a Hyundai i30 N

Nyomtatás

Úgy tűnik, hogy a Hyundai abszolút komolyan veszi sportmárkáját és egyre nagyobb erőket fektet abba, hogy felépítse N kínálatát. Az egyelőre kétféle teljesítményszinten elérhető ötajtós i30 N csúcsverziója éppen nálunk van teszten, és bizony nem akármekkora mosolyt csal arcunkra, hamarosan pedig nem csak még erősebb kiadást köszönthetünk, de bizony Fastback karosszériával is elérhető lesz a modell.

Módosítás dátuma: 2018. július 09. hétfő, 09:35

Újabb ízelítőn a sorhatos Toyota Supra

Nyomtatás

A Goodwood Festival of Speed általában a legexkluzívabb négykerekűek kedvelt terepe, ám mostanra már olyannyira fontossá vált, hogy a nagyobb tömeggyártók is szinte mindig készülnek rá valamivel. A Toyota ezúttal egy igen izgalmas négykerekűt visz el a rendezvényre, ugyanis azok után, hogy versenyruhában tavasszal már megmutatták nekünk az új Suprát, most végre utcai változatban is láthatjuk majd – ráadásul rögtön mozgásban.

2. oldal / 732