Újdonságok

Brit génekkel és duplakuplungos automatával frissült a MINI Cooper

Nyomtatás

A 2018-as évnek kissé felfrissített külsővel és duplakuplungos automataváltóval vágnak neki a három- és ötajtós, illetve kabrió MINI modellek. Emellett a személyre szabási lehetőségek és a digitális technológiák köre is kibővült.

Forma-1-es technológiát hasznosít az új BMW M5 abroncsa

Nyomtatás

A 35,5 millió forintos alapárért a BMW M5 rengeteg dolgot kínál, a sarokpontokon (pl. 600 lóerő) túl azonban nem szabad elfeledkeznünk arról sem, hogy az ördög a részletekben bújik meg. Például az egyedi Pirelli abroncsban, amely F1-es technikát is hasznosít.

Az iPhone X technológiai áttörését hasznosíthatják a jövő elektromos Volkswagenjei

Nyomtatás

A most zajló Las Vegas-i Elektrotechnikai Kiállításon (CES) mindenki igyekszik nagyot dobni; ez alól pedig az autógyártók sem kivételek. Ezúttal a Volkswagen és az Nvidia dolgozott ki egy közös megoldást, amely az első ízben az iPhone X-en látott arcfelismerést alkalmazná a jövő elektromos autó, például az ID Buzz esetében. De miről is van szó?

Módosítás dátuma: 2018. január 09. kedd, 10:39

Erőkúra: rövidesen felfrissül a Mercedes-AMG sportautója, a GT

Nyomtatás

Szinte minden nap rádöbbenünk, hogy mennyire rohan az idő, amit többek között mi sem bizonyít jobban, mint például a Mercedes-AMG sportautója, az AMG GT: olyan érzésünk van, mintha a GT alig két éve lenne velünk, azonban a modell már több, mint 3 éve mutatkozott be, 3 éve tavasszal pedig már megérkeztek tulajdonosaikhoz az első példányok.

Javában készül az új Hyundai Veloster – erre számíthatunk

Nyomtatás

A Hyundai Veloster előző generációja nálunk nem volt nagy sikertermék, amihez az is hozzájárult, hogy a forgalmazása idő előtt megszűnt Magyarországon. Ennek ellenére a sportos kompakt kap új generációt, sőt, az ízelítőkkel sem fukarkodnak már róla a gyáriak.

Súlycsökkentéssel jön még az idén az új Renault Clio

Nyomtatás

Az október elején kezdődő Párizsi Autószalonra fontos premierrel készül a Renault: itt leplezik le a Clio új generációját, amely a mostanában különösen erős kisautó szektorban jelentős súlycsökkentéssel és új hajtásláncokkal kíván érvényesülni.

Túl sok a jóból? – ilyenek lesznek az új Mercedes A-osztály kormánykerekei

Nyomtatás

Az új Mercedes-Benz A-osztály premierje már a nyakunkon van, mi pedig nem győzzük árgus szemekkel kémlelni az újdonságot, melynek fontossága nem elhanyagolható. Az első- és összkerékhajtású kompakt ugyanis a jövőben legalább féltucat alapját adja, köztük a Kecskeméten készülő új CLA-val.

Még az idén bemutatkozik a Volkswagen T-Cross

Nyomtatás

A Volkswagen és társmárkái hihetetlen tempóval pótolják be lemaradásukat a crossover és SUV modellek terén, a változásokat pedig nem könnyű követni. Alig érkezett meg a VW T-Roc, hamarosan már a T-Cross premierje készülhetünk.

Álcázott ikon - ilyen lesz az új Mercedes-Benz G-osztály

Nyomtatás

Már csak bő másfél hét van a premierig, de így sem maradunk újabb ízelítők nélkül: ezúttal álcázott fényezéssel, de teljes valójában vehetjük szemügyre a Mercedes-Benz G-osztály új generációját. Az alapok nem változnak, a technológia és a megoldások annál inkább: a modell még méltóbb lesz kövéren írt árcédulájához.

Íme, az új Infiniti Q70 tanulmány teljes valójában

Nyomtatás

Az új QX50-es bemutatkozása után már csak egyetlen régebbi modell akad az Infiniti európai portfóliójában: a Q70. Az egykori M szedán megújulása sem várat sokat magára, ahogyan azt a Detroiti Autószalonon bemutatkozó tanulmány ízelítő képei is elárulják.

Az eddiginél 50-szer gyorsabb menetstabilizálót kapnak a MINI és BMW modellek

Nyomtatás

A BMW i3s-ben bemutatkozott új, modern menetstabilizáló rendszer szélesebb körben is elérhető lesz a MINI és a BMW portfóliójában. A megoldás nem csak nagyobb biztonságot, de jobb tapadást is szavatol.

A BMW i3s elektromotorja már 184 lóerővel és alapjárattól, azaz álló helyzettől elérhető 270 Nm nyomatékkal tudja sanyargatni a viszonylag vékony kerekeket, amelynek hatékony kihasználásához bizony nem árt a fejlett kipörgésgátló rendszer. A BMW i divízió legsportosabb kompaktjában bemutatott technológia kedvezőtlen időjárási- és útviszonyok közepette, intenzív gyorsulásnál, a fékenergia-visszatáplálás aktív fázisában és kanyarból kigyorsítás közben is megnövelt vonóerőt és biztosabb menetstabilitást garantál az eddigi egységhez képest.

Az új BMW i3s modellhez kifejlesztett dinamikus kipörgésgátló (DTC – Dynamic Traction Control) legnagyobb innovációja az ötvenszer gyorsabb rendszerreakció, amely annak köszönhető, hogy a technológia közbeavatkozását végző számítások – a hagyományos menetstabilizáló rendszerektől eltérően – nem a vezérlőegységben, hanem közvetlenül a hajtásláncban történnek, a jeltovábbítás így nem vesz igénybe időt.

Az álló helyzetből rendelkezésre álló, kimagaslóan nagy forgatónyomatéknak és a gázpedál legapróbb érintésére is azonnal reagáló hajtásláncnak köszönhetően az elektromos motorok a hagyományos, belsőégésű erőforrásokhoz képest jóval gyorsabb menetstabilizáló rendszereket igényelnek” – nyilatkozta Peter Langen, a BMW futómű-fejlesztési részlegének vezetője, mi pedig tapasztalataink alapján abszolút igazat tudunk adni neki.

Az új technológia gyorsabb közbeavatkozási képessége azonban nem csupán a tisztán elektromos meghajtású modellek kiváltsága lesz, hiszen a vonóerőt, a menetstabilitást és a menetdinamikát egyaránt optimalizáló, innovatív kipörgésgátló rendszer a belsőégésű erőforrással szerelt hajtásláncok reagálási idejét is gyorsíthatja. A BMW Group ezért a jövőben minden új BMW és MINI modellt az új BMW i3s modellhez kifejlesztett, innovatív rendszerrel szereli fel – legyen az akár első-, hátsó- vagy összkerékhajtású.

4. oldal / 693