Csak vagányan – megérkezett az új Audi A1 Sportback

Nyomtatás

A várakozásoknak megfelelően a tegnap kiszivárgott hivatalos galéria után nem várt sokat a négykarikás gyártó, és máris leleplezte a vadonatúj A1-et. Az előzetes információk szinte mind helyesnek bizonyultak, de most végre minden részletre fény derül a prémium kisautóval kapcsolatban, ami ezúttal is leginkább a fiatalabb korosztályt célozza meg.

 

Ahogyan az várható volt, az új A1 jóval komolyabb arcot kapott elődjénél, amit a nagyobb testvérekhez hasonlóan hangsúlyos, óriási első hűtőrács és az élesre húzott, látványos LED-es nappali menetfényekkel ellátott, természetesen akár teljesen LED-es első fényszóróknak köszönhet. Az S Line csomag – amit mindkét képeken látható autó megkapott – ezúttal talán még a megszokottnál is agresszívabbá varázsolja az autót: hatalmas légbeömlők a lökhárítókon, fekete betétek és különleges hűtőrács az, ami még a legkisebb Audinak is amolyan belsősáv-takarító kiállást kölcsönöz, és akkor a motorháztető és a hűtőrács közötti kis nyílásokat még nem is említettük, melyek a legendás Sport Quattro modellt elevenítik fel.

Talán hátul hasonlít leginkább elődjére az új A1, de természetesen ott is teljesen új, LED-es fényszórókkal és friss vonásokkal van felvértezve a minden szögből dinamikusan festő, rengeteg apró, látványos részlettel megáldott kisautó. Az utastérbe bepillantva szintén találkozhatunk néhány jellegzetes megoldással, mint például az utasülés előtti részen összekötött légbeömlők, a 10,25 colos digitális műszerfal vagy éppen a hatalmas, az Audi legmodernebb multimédiás rendszerét futtató 10,1 colos érintőképernyő – a gyengébben felszerelt példányokban egyébként „csak” egy 8,8 colos egység lesz.

Az új szoftver képes kézírás-felismerésre, a Google keresőmotorját használja és ugyancsak az amerikai vállalat térképével dolgozik együtt, felárért pedig természetesen valós idejű információkkal is tud szolgálni – nem beszélve az USB csatlakozási lehetőségekről, a vezeték nélküli mobiltöltőről illetve az Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitásról. A prémium életérzést a látványos, 30 különböző színt megjeleníteni képes hangulatfények vagy éppen a kisautók esetében rengetegnek számító, 11 hangszórós Bang & Olufsen hangrendszer tudja majd erősíteni, de felárért sportüléseket is kaphatunk.

A tér hiánya, és valószínűleg az anyagi megfontolások miatt a klímakonzol az új generációs nagytestvérekkel ellentétben klasszikus kezelőpanelt kapott, ami egyáltalán nem meglepő. A személyre szabhatóság sokat fejlődött, hiszen amellett, hogy kívül választhatunk majd kéttónusú fényezéseket, az utastérben is elérhetők mutatós csomagok – pontosan háromféle –, melyek a középső konzolon, a digitális műszerfalat egyébként látványosan közrefogó bal oldali légbeömlőkön és a kilincseknél is megjelennek majd.

Az alapokat egyébként az MQB A0 padlólemez adja, így az új A1 a Volkswagen Polo közvetlen testvére, amit természetesen egyáltalán nem bánunk, hiszen a konszerntárs a maga kategóriájában kiemelkedő teljesítményre képes, amihez hozzáadva az Audi értékeit bizony egy ízig-vérig prémium kisautó lehet az. Az A1 4,03 méter hosszú, 1,74 méter széles és 1,41 méter magas, míg a csomagtérbe alapból 335 liternyi cuccot tudunk bepakolni, de a hátsó üléstámlák ledöntésével ez 1090 literre nőhet. Ezek a számok egyébként nagyon közel állnak a Polóhoz, így nem lepődnénk meg, ha az egyelőre meg nem adott tengelytáv megegyezne a Volkswagen testvér 2564 mm-es értékével.

Vezetéstámogató rendszerekből sem lesz hiány, de azért mindent nem kap meg a kis A1, ami a legnagyobb testvérekben már bemutatkozott. Ennek ellenére lesz adaptív tempomat, automatikus parkolórendszer, sávelhagyásra figyelmeztető és vészfékrendszer is – egy kisautóhoz képest tehát így is igazán sokat tud majd az Audi újdonsága.

A teljesítmény 95-200 lóerőig terjed majd kezdetben, és ezt csak benzinmotorok biztosítják majd. Az egyliteres, háromhengeres turbós minden bizonnyal 95 és 115 lóerővel – habár pontos listát erről egyelőre nem osztottak meg a gyáriak –, az 1,5 literes négyhengeres 150 tagú ménessel, a kétliteres egység pedig 200 lóerővel áll majd a vásárlók rendelkezésére a kezdetben. A legerősebb hajtáslánc csak automata váltóval lesz elérhető, míg a többi alapból hatfokozatú kézi szerkezettel – felárért azonban az egyik egylitereshez és az 1,5-öshöz is lesz automata.

Ugyan erről nem szól a fáma, de a futómű elöl minden bizonnyal MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros megoldást kapott, és az alap konfiguráció mellett kérhetünk majd sportfutóművet illetve állítható gátlókkal rendelkező sportfutóművet is. A kis A1-hez akár Performance csomagot is rendelhetünk, amihez nagyobb, elöl 312 mm-es, hátul pedig 272 mm-es féktárcsák tartoznak majd. Az biztos, hogy az Audi nem vette félvállról vadonatúj kisautójának fejlesztését, és ennek megfelelően az árcédula is igencsak borsos lesz – legalábbis a kisautókhoz képest. A legolcsóbb verzió valószínűleg a nagy ellenlábas MINI szintjére lesz belőve, ami nagyjából hatmillió forintot jelent, de ez még nem hivatalos, így reménykedhetünk benne, hogy valamivel talán olcsóbb lesz az A1 – persze ugyanígy az ellenkezője is elképzelhető.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark