Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Audi A4 új generációjának érkezésével a rá épülő A5 kupéra is rövidesen váltás vár. Addig is DTM-ihletésű limitált szériával igyekszik a márka felhívni a figyelmet a sorozatra.

Sportolás az 50-es szám jegyébenA mindössze 50 példányban készülő A5 DTM selection a sajtóközlemény szerint a DTM-es A5 versenyautótól merített ihletet, igaz, műszaki tartalmat nem. A hangulatot a mindenfelé megtalálható quattro, DTM és Audi sport logók igyekeznek fokozni, miközben a külső vörös színhez fényes fekete kiegészítők társulnak. Az összképet a 20 colos, öt kettős küllővel rendelkező felnik teszik kerekké, melyekre 265/30-as abroncsokat szereltek a tervezők.

Különleges részletekben gazdagA különleges sorozat meglepő módon kizárólag a hathengeres, háromliteres dízelmotorral lesz elérhető. A V6-os öngyulladós 245 lóerőt és 580 Nm nyomatékot szorít ki magából, amelyet hétfokozatú duplakuplungos automataváltó tolmácsol az összkerékhajtáshoz. Mindez az 5,9 másodperces 0-100-as sprint lehetőségében manifesztálódik, amelyhez 250 km/h-ban határolt végsebesség társul. A gyári fogyasztás egészen baráti: 6,3 l/100 km.

Show-ban nincs hiány - galériaBeszállásnál az aszfaltra világító DTM logó gondoskodik a show-ról, belül pedig vörös fényezésű háttámlát kapó kagylóülések viszik el a pálmát. A vörös szín egyébként feltűnik a betéteken és az utastér sok más részén is. A sportosságot az alul lapított, Alcantarával borított kormánykerék is fokozza, de a fém pedálok és a sötétített hátsó ablakok szintén ilyen megfontolásból kerültek be a csomagba.

Az 50-es széria egy tagjának ára Németországban 74540 eurótól kezdődik, amelyhez természetesen meglehetősen gazdag alapfelszereltség társul. Hazai adókkal ez körülbelül 25 millió forint, ami már csak a kifutó státuszra való tekintettel sem nevezhető kedvezőnek, korlátolt példányszám ide vagy oda.

Kommentek