Egyterű kozmetika – felfrissült a BMW 2-es Active és Gran Tourer

Nyomtatás

A BMW 2-es Active és Gran Tourer a bajor gyártó kínálatában egészen rendhagyó módon, egyterűként indult a Mercedes-Benz B-osztály ellenében, az elsőkerékhajtású platformra épülő első kísérlet pedig egészen jól sikerült. Ettől függetlenül az idő kíméletlenül telik, így a modellsorozatot most egy részleteiben átfogó frissítéssel rázták fel a gyáriak.

A ráncfelvarrás az új fényszórókon azonnal szembetűnővé válik: a világosabb, tágabb tekintet a lökhárítók hangsúlyosabb domborításával együtt még sportosabb képet alkot. Emellett a hűtőrács is megnövekedett, a nagyobb (90 mm-es) végeket viselő kipufogó pedig az új hátsó lökhárítóval együtt szintén dinamikusabb kiállást biztosít. A négyhengeres erőforrással szerelt modellek kivétel nélkül dupla kipufogóvéget kapnak. A külső változásokat két új színárnyalat (narancsmetál és bézsmetál), valamint hat új könnyűfém kerék (17, 18 és 19 col) teszi teljessé.

Belül is főleg a személyre szabási lehetőségeket bővítették a gyáriak: új szövet és bőrkárpitozások fokozzák a prémium minőségérzetet. Akárcsak a friss MINI modellek esetében, az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer sebességváltójának elektronikus előválasztó karja is mostantól kétféle technológiát vezérelhet: a modellpároshoz a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó mellett a hétsebességes duplakuplungos Steptronic automataváltó is elérhetővé válik.

A modellpároshoz elérhető benzines és dízelüzemű erőforrások többek között új turbófeltöltési technológiát, magasabb üzemanyag-befecskendezési nyomást, még tovább optimalizált hőelvezető rendszert, új kiegyenlítő tengelyt és könnyebb főtengelyt kaptak – a hatékonyság és a megbízhatóság érdekében. A BMW 2-es Active Tourer teljesítmény-tartománya 109 lóerőtől 231 lóerős maximális teljesítményig, míg az új BMW 2-es Gran Tourer teljesítmény-tartománya 109 lóerőtől 192-ig terjed. A három- és négyhengeres turbómotorok gyári vegyes fogyasztása erőforrástól, első- és összkerékhajtástól, váltótól, illetve kerékmérettől függően 4,3 és 6,4 l/100 km között alakul.

Fontos újdonság, hogy a négyhengeres dízelmotorok innentől két turbófeltöltőt kapnak, vagyis alul sokkal erőteljesebbek és rugalmasabbak lesznek. A konnektoros hibrid modell hajtáslánca nem változott. A hétfokozatú duplakuplungos automataváltó két motorváltozathoz lesz elérhető, a 192 lóerős benzines 220i esetében például szériában. A 231 lóerős benzines és a 190 lóerős dízelmotor a nagy nyomaték okán továbbra is a nyolcfokozatú bolygóműves automatával lesz elérhető.

A Genfi Autószalonon bemutatkozó friss egyterű 2-esek a premierrel egy időben már megrendelhetők lesznek, feltehetőleg jelentős árváltozás nélkül, vagyis nagyjából 7,5 millió forintos induló áron az Active és 8 milliótól a Gran Tourer esetében. Listaáron a legdrágább verzió körülbelül 17,5 millió forintig nyújtózik.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark