2018. Augusztus 19., Vasárnap

Frissitve:02:02:45

Erősebb motorral frissül a Mazda MX-5

Nyomtatás

A Mazda MX-5 legújabb, negyedik generációja is sokkal inkább az élmények, mintsem a teljesítmény hajhászásáról szól, ugyanakkor az erősebbik, 160 lovas hajtáslánc és a kevesebb mint egy tonnás üres tömeg bizony megteszik a hatásukat. Eljött azonban a pillanat, hogy a nagyravágyóbbak igényeit is kielégítse a Mazda, ugyanis Japánban néhány szerencsés már kipróbálhatta a frissített MX-5-öt, amely minden tekintetben fejlődött – és nincs okunk azt feltételezni, hogy Európában nem ugyanezeket a változtatásokat kapja majd meg a kis roadster.

Az információkat ugyan nem maga a gyártó osztotta meg a nagyközönséggel, de néhány szerencsés újságírónak már volt szerencséje kipróbálni az autót, és ők igencsak pontos információkkal tudtak szolgálni az újdonságokról. Számunkra két olyan változás lehet, ami kiemelkedő a frissítést tekintve, ezek pedig az erősebb kétliteres erőforrás és az MX-5 történetében először, tengelyirányban is állítható kormány.

Egyelőre még teljes hivatalos galéria sincs, de az is biztos, hogy külcsínt tekintve szinte észrevehetetlen lesz a változás, így csupán néhány új árnyalat, esetleg új keréktárcsák és a fekete illetve bordó vászontető mellé egy barna opció jelenthet majd komolyabb eltérést. Az utastérben szintén leginkább az előbb már említett, 3 centis sávban, tengelyirányban állítható kormány illetve egy friss belső szín dobhatja fel a hangulatot – és a praktikumot. Ez a 3 centi egyébként nem tűnik soknak, de a magasabb sofőrök életét nagyban megkönnyítheti majd.

A leglényegesebb változás azonban kétségkívül az átalakított, izmosabb kétliteres erőforrás lesz, mely a mostani 160 helyett nagyjából 184 lóerőt kínál majd, míg maximális fordulata 6800-ról 7500-ra emelkedik. Mindezt többek között az optimalizált szívórendszernek, az új hengerfejeknek, a módosított dugattyúknak és az átalakított hajtókaroknak köszönhető. A változtatásoknak hála ráadásul nem csak gyorsabb, de valamivel könnyebb és hatékonyabb is lett az autó – a csúcsnyomaték egyébként 200-ról 205 Nm-re nő.

A gyengébbik, 1,5 literes négyhengeres sem maradt érintetlen, de az számottevően nem erősödött, csupán hatékonyabb lett. Amint érkezik majd a hivatalos bemutató, természetesen arról is beszámolunk majd, addig pedig marad az a néhány fotó, amin elméletileg már a frissített modellt és annak motorját csodálhatjuk meg.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark