2014. December 22., Hétfö

Frissitve:11:13:57

Feltámadás - a Saab-hagyaték új autókat szül

Nyomtatás

A Saab soha be nem mutatott új modelljeinek technológiáját a holland Spyker és a kínai Zhejiang Youngman keltheti életre, legalábbis a mai napon bejelentett tervek szerint. A prémium modellek teljes sorozatát a Spyker Phoenix márkanév alatt tervezik értékesíteni.

Úgy tűnik, hogy a bezárni kényszerülő Saab körül soha sem csendesedik le az élet. Victor Muller, a GM perből jelentős bevételeket remélő Spyker-vezér a Youngman kínai vállalattal együtt anno hiába próbálta meg a márkát megmenteni, a csőd elkerülhetetlen volt. Viszont a kezükben van a teljesen új Phoenix platform, amelyet a Saab már a General Motors-tól történt szétválása után fejlesztett ki – és mutatott is be a képeinken látható tanulmányautó formájában.

Ezen felbuzdulva pedig rögtön két irányban is megkezdődött a Spyker és a Youngman együttműködése. Az egyik ilyen társulás a Spyker P2P névre hallgat, célja pedig egy luxus SUV lábra állítása, amely az 50 millió forint feletti árkategóriában indulna. A fejlesztésekhez már a tőke is megvan: a Youngman 20 millió fontot ajánlott fel a részesedés 75 százalékáért cserébe. Ehhez a Spyker a D8-as SUV koncepciónál megszerzett tapasztalatokat adja, amelyet megfelelően kamatoztatva akár már a terv szerint 2014 év végi bemutatás is sikerülhet.

A másik társulás a Spyker Phoenix nevet viseli és az elsőkerékhajtású Saab platformra alapuló modellsorozatot tervez. Az új prémium autók a Saab-nál magasabbra pozícionálva szállnának harcba, viszont a 80 százalékos Youngman tulajdonosi arányból is jósolható, hogy először a kínai piac meghódítása lesz a feladatuk.

Minden más egyelőre csak találgatás, de az biztos, hogy Saab alapok ide vagy oda, a márkanév továbbra is az autós történelem egy részét képezi majd – de legalább a technikai alapokat nem hagyják veszni a befektetők. Hogy mennyire lesz sikeres vállalkozásuk, az már a jövő zenéje, de a modern hajtásláncokkal szemben támasztott követelményekkel nem lehet panasz: az elsődlegesen négyhengeresek számára fejlesztett platformot úgy alakították ki, hogy a hátsó tengelyen elektromos hajtás lehessen.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark