2018. Augusztus 20., Hétfö

Frissitve:02:02:45

Győr új üdvöskéje – megérkezett a vadonatúj Audi Q3

Nyomtatás

Kis hazánknak sajnos nincsen saját autómárkája, és talán éppen ezért érezzük kicsit magunkénak azokat a modelleket, amelyek Magyarországon készülnek. Ezek közé sorol majd be az Audi győri üzemében készülő vadonatúj Q3 is, melyről a hét eleji ízelítő után végre teljes egészében lerántották a leplet a németek.

 

A kompakt SUV-ra ráfért már a generációváltás, de most végre megérkezett a vadonatúj verzió, amelybe természetesen minden tudásukat belesűrítették a négykarikások. A Q3 az Audi legfrissebb formanyelvét örökölte: szögletes vonások, látványos LED-es nappali menetfény, morcos tekintet és hangsúlyos hűtőrács köszönt minket szemből, hogy az oldalt izmosra húzott kerékjárati ívek és törések a jellegzetes, a frontrésznél azért jóval visszafogottabb, az elődről is ismerős hátsó traktushoz vezessenek. A keréktárcsák 17, 18 vagy akár 20 colosak is lehetnek.

A Volkswagen konszern moduláris padlólemezére épülő újdonság 4485 mm hosszú, 1856 mm széles és 1585 mm magas, míg a tengelytávolsága 2680 mm. Ezekkel az értékekkel jócskán elődje fölé nő, hiszen hosszban 9,7, széltében 2,5, tengelytávban pedig 7,7 centivel növekedett. Egyedül a magasság csökkent fél centit, így a kiállás jóval sportosabb, nagyautósabb lett – persze ezekkel a dimenziókkal nem csak optikailag méretes a Q3, hanem amúgy is. A külsőt egyébként S Line csomaggal (a képeken kékben) tehetjük még agresszívebbé, noha már az alapverzió is igazán jól mutat (ezüstszürkében). A fényszórók egyébként minden esetben teljesen LED-esek, de háromféle lehetőség közül is választhatnak a vásárlók – a legdrágább természetesen teljesen adaptív, mátrixos megoldás.

Az utastérben az Audi új generációs megoldásai köszöntenek minket, és a kompakt Q3 belül egyfajta átmenetet teremt a nagyobb (mint az A6, az A7 vagy éppen a Q8) és a kisebb (A1) testvérek formái között. A már alapból is 8 colos, de felárért akár 12,3 colos digitális kijelző adott, akárcsak a 11 colos multimédiás megjelenítő a középkonzolon, amelynek környezete kísértetiesen hasonlít a nagyobb testvérekére, és természetesen ugyanaz a rendszer is fut rajta. A klíma azonban már az A1-hez hasonlóan egy klasszikus konzolt kapott. Az anyagok minősége természetesen kiváló lesz, és akárcsak kívül, az S Line csomag belül is sportosabb hangulatot varázsol.

Mondanunk sem kell, az új Q3 tele van modern rendszerekkel is, mint például a vezeték nélküli internetelérés, vagy éppen a navigációs rendszer online funkciói. Természetesen kéretünk majd prémium, Bang & Olufsen hangrendszert is, de van vezeték nélküli mobiltöltő, Apple CarPlay és Android Auto támogatás is. Vezetéstámogató és biztonsági asszisztensekben sem kell szűkölködni: a félig önvezető rendszer a sávtartó, az adaptív tempomat és a dugóasszisztens munkáját hangolja össze, de van holttérfigyelő, táblafelismerő és egyéb nyalánkságok is – a vészfékrendszerről nem is beszélve.

A külső méretek növekedésének hála természetesen belül is jóval tágasabb lesz az új generáció, és olyan praktikus funkciók is bekerültek az autóba, mint a 15 centis szakaszon csúsztatható hátsó ülések, amelyeknek támlái egyébként 40:20:40 arányban dönthetők. A csomagtér így minimum 530, de akár 675 literes is lehet, a padlója pedig három szinten is állítható – ezzel természetesen teljesen síkká is tehető az 1525 literes tér ledöntött hátsó üléstámlák mellett.

A motorpalettáról teljesen pontos adatokat egyelőre nem árultak el, csupán annyit, hogy háromféle benzines és egyféle dízel lesz 150 és 230 lóerő közötti teljesítményszinteken. Az biztos, hogy az alapot az 1,5 literes turbós benzines jelenti majd 150 lóerővel, míg a kétliteres szerkezet 190 és 230 lóerővel lehet majd elérhető. A dízel kivitel jó eséllyel 190 lovas verzióban lát majd napvilágot. A Q3 elérhető lesz hatsebességes manuális vagy hétsebességes S tronic automata váltóval, és a quattro összkerékhajtás mellett elsőkerekes kivitelek is lesznek – az elsőkerekes kézi váltós bizonyára csak a leggyengébb motorral.

A futómű elöl MacPherson, hátul pedig négylengőkaros, és bár a gyáriak továbbra is sportos menettulajdonságokat ígérnek, természetesen a komfortra is odafigyeltek, és felárért lesz állítható felfüggesztés is. Az újdonság már ősztől elérhető lesz, és bár valószínűleg valamivel drágább lesz majd elődjénél, túl nagy áremelkedésre azért nem kell számítani.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark