Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Mercedes-Benz G-osztály következő generációja – vagy legalábbis egy alaposabb frissítés – már a küszöbön van, így már nem sok maradt hátra a jelenlegi verzió ciklusából. A rengeteg frissítésen átesett, jó ideje piacon lévő variánst pedig egy Final Edition névre keresztelt változattal búcsúztatják a csillagosok, ami a legdrágább, 65 AMG verzió alapjaira épül.

A jól ismert formákat ezúttal fekete fényezéssel, matt fekete kipufogókkal, ezüstszínű fékekkel és bronzszínű kiegészítőkkel – beleértve a 21 colos keréktárcsákat is – látták el a mérnökök, melyek az AMG elemekkel együtt látványos összképet alkotnak. A szögletes formák exkluzív utasteret rejtenek: noha a kor már meglátszik az autón, mindent finom nappa bőrrel borítottak be a gyáriak, amit aprólékos kontrasztvarrás szegélyez, és természetesen szinte minden extrát megkapott a különleges kivitel – a karbon betétek sem maradhattak el.

Januárban jön a következő generáció

A lemezek alatt az AMG-től érkező 6-literes, V12-es egység lapul, amely 630 lóerőt és 1000 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, és egy 7-sebességes automata váltón keresztül juttatja el az erőt mind a négy kerékhez. Hiába a hatalmas teljesítmény, hatalmas méretek, a nem éppen kedvező légellenállás és az óriási súly megteszi a hatását: a 0-100-as sprintet „csak” 5,3 másodperc alatt tudja le az autó, a biztonság érdekében pedig 230 km/h-ban limitálták a végsebességet a gyáriak.

Különleges, de meg is kérik az árát a németek

A különleges kivitelből mindössze 65 darab készül el világszerte, és ára még az alapverziónál is jóval ijesztőbb lesz – ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy a maga 93,11 milliós listaárával a Mercedes-AMG G 65 a legdrágább csillagos az egész kínálatban, leszámítva a limitált szériás modelleket. A Final Edition azonban még ennél is borsosabb lesz, ugyanis nagyjából 98,7 milliós árcédulára számíthatunk. Az új generáció egyébként januárban mutatkozhat majd be.

Kommentek