Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az első Európában is hivatalosan elérhető Ford Mustang még csak most frissült, ami azt jelenti, hogy modellciklusának nagyjából a felénél jár. Ez azonban egyáltalán nem szegi kedvét a sajtónak abban, hogy máris a következő generáció lehetséges újításait találgassák, amelyeket ráadásul félig-meddig a gyáriak is megerősítettek.

A két központi téma az összkerékhajtás és egy konnektoros hibrid hajtáslánc, és bár egy olyan vérbeli sportkupénál, mint a Mustang, elsőre talán mindkettő furcsán hangozhat, a piaci körülményeket figyelembe véve tulajdonképpen egyiken sem lepődnénk meg igazán. A Mustang – legalábbis Európában – jelenleg csak egy négyhengeres turbóssal és egy ötliteres V8-assal elérhető, ám ha jobban körülnézünk a piacon, és figyelembe vesszük az uralkodó trendeket, bizony nyugodtan mondhatjuk, hogy egy összkerekes és egy hibrid is bőven benne lehet a pakliban.

A képeken a frissített Mustang látható, ami hamarosan hazánkba is megérkezik

A konnektorról tölthető hibrid variánsról ráadásul maga Corey Holter, a Ford marketing menedzsere is szót ejtett. Az úriember azt emelte ki, hogy ezzel a megoldással igazán jól kiaknázhatnák a Mustangban rejlő lehetőségeket olyan piacokon is, mint a kínai vagy éppen az európai – noha az öreg kontinensen most is nagyon szép számokat produkál az izomautó. A cél egyébként nem csak a hatékonyság növelése lenne a hibrid rendszerrel, hiszen a teljesítményre is jó hatással lehet egy elektromotor, és akkor az alacsony fordulaton fennálló nyomatékelőnyről még nem is beszéltünk – könnyen lehet, hogy a nagy V8-ast is túlszárnyalná a konnektoros Mustang.

Az összkerékhajtás azért kevésbé lepné meg a nagyérdeműt, hiszen – bár a sportautók mezőnyében talán kevesebben – rengetegen választják az álaluk biztonságosabbnak vélt hajtásképletet manapság, és valószínűleg bőven meglenne az a réteg, aki a Mustang esetében is erre a kivitelre szavazna, főleg olyan piacokon, ahol mostohább időjárási körülmények uralkodnak. Egyébként a hibrid rendszer és az összkerékhajtás akár egy testben is megvalósulhat majd, de ez még a jövő zenéje. Mi azonban egyelőre az Európában is megjelenő Bullit verzió érkezését várjuk már nagyon.

Kommentek