Hihetetlen fejlődés – a Mercedes megmutatta az új A-osztály utasterét

Nyomtatás

A Mercedes-Benz A-osztály következő generációja jövő tavasszal mutatkozik majd be, így némileg meglepő lehet, hogy a csillagos márka már most lerántotta a leplet az új kompakt utasteréről. Az újdonság hatalmas, eddig talán soha nem látott fejlődésen megy keresztül belül, köszönhetően a jóval látványosabb formáknak és a jobb minőségnek, melyek egyaránt a nagyobb testvérekből lehetnek ismerősek.

A jelenleg futó A-osztálytól ugyan nem lenne szép dolog elvenni a prémium címet, mégis kissé úgy érezhetjük már, hogy eljárt felette az idő: mostanra bizony némelyik jóval olcsóbb, nem prémium ellenlábas is hozza azt a szintet, amit a csillagosok kompaktja. A most megosztott képek alapján azonban úgy tűnik, hogy hasonló eset soha többet nem fordul majd elő az A-osztállyal, ugyanis az új generáció nem csak formailag, hanem anyagminőségben is rengeteget örökölt a nagyobb testvérektől, mint az E-osztály és az S-osztály.

A fotókon természetesen a legjobban felszerelt, legdrágább verziókat csodálhatjuk meg, de így is elképesztő, amit a Mercedes-Benz mérnökei alkottak: szinte sugárzik a luxus az A-osztály utasteréből. Mindezt a szinte mindenhol bőrrel borított felületeknek, a kontrasztvarrásoknak, a látványos, fa és alumíinum betéteknek és a márkától már ismerős, turbinaszerű légbeömlőknek köszönhetjük – és akkor a frissített S-osztályból érkező kormány-kezelőszervekről és a műszerfalat valamint a multimédiás kijelzőt összeolvasztó hatalmas megjelenítőkről még nem is beszéltünk. A letisztult, látványos klímakezelő panel és a 64 LED-ből álló, minden szín megjelenítésére képes hangulatvilágítás pedig már csak hab a tortára.

Nem csak a minőség fejlődik: a fokozott praktikumról a nagyobb, 1,5 literes palackokat és A4-es méretű újságokat is befogadó ajtózsebek gondoskodnak, a csomagtér pedig 29 literrel lesz nagyobb, ami 370 literes értéket eredményez. Az utasok is kényelmesebben ülhetnek majd, ugyanis a válltér (elöl +9 mm, hátul +22 mm), a könyökök számára rendelkezésre álló hely (elöl +35 mm, hátul +36 mm) és a fejtér (elöl +7 mm, hátul +8 mm) is fejlődik. Ha mindez még nem lenne elég, az újratervezett hátsónak köszönhetően ezentúl 20 centivel szélesebb helyen pakolhatjuk meg a csomagteret, aminek padlója 115 mm-re hosszabb lesz – a hátsó üléstámlák pedig felárért 60/40 helyett 40/20/40 arányban is dönthetőek lesznek.

Az aggodalom jogos lehet, hogy vajon egy alapváltozat esetében is hasonlóan jól mutat-e majd a megújult utastér, de a Mercedesnél erről is gondoskodtak: alapból ugyan valamivel kisebb megjelenítőket kapunk, a műszerfalra, de a 10,25 helyett 7 colos megoldások így is teljesen digitálisak lesznek. Egyébként 3 fokozat lesz, ugyanis alapáron mindkettő 7, a középső szinten a műszerfal 7, a multimédiás rendszer pedig 10,25, a legfejlettebb lehetőség esetén pedig mindkét egység 10,25 colos lesz. Mindez egyébként azért lehet furcsa, mert az E-osztály esetében az alapverzió például analóg órákat kapott.

A fejlesztők arra is büszkék, hogy a körkilátás 10 %-ot javul majd a jelenlegi modellhez képest, amit a vékonyabb A-, B- és C-oszlopknak köszönhetünk. Az újdonság a jövő évi Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, és még 2018-ban érkezik az új, szedán verzió is. Az azonos alapokra épülő testvérek, mint a GLA és a hazánkban készülő CLA, 2019-ben követik majd az A-osztály megújulását. Erőforrások terén egyébként a Mercedes négyhengeres dízel és benzines egységeivel számolhatunk, de jön majd egy 48 Voltos hibrid változat is, míg az akár 400 lóerőnél is erősebb A 45 AMG mellé érkezhet a gyengébbik AMG verzió is, 300 lóerő körüli teljesítménnyel, A 40 néven – kíváncsian várjuk a bemutatót.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark