Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Miközben hazai képviselet hiányában nálunk viszonylag keveset hallani a Bentley legújabb modelljéről, a Bentayga kimondottan sikeresnek számít. A luxus SUV-ot egyre többen keresik, amelyen nagyot fog lendíteni a dízel változat érkezése. Ezúttal már mindent tudunk róla.

A világ leggyorsabb SUV-járól itt már mindent megírtunk – az alapok, vagyis a Bentayga szolgáltatásai a Diesel esetében sem változnak, csak éppen a motortérben más vendégeskedik. A fogyasztás ebben az 60+ milliós kategóriában már nem szempont, viszont a dízel variánssal legalább másfélszer ritkábban kell majd megállniuk a tulajdonosoknak a benzineshez képest, hogy a nem túl kellemes illatú üzemanyaggal bíbelődjenek.

Ebben segít majd a 7,9 l/100 km-es vegyes minimális fogyasztás (benzines: 12,8), de ezért a menetteljesítmények terén is kompromisszumot kell kötni – igaz, nem hatalmasat. Az Audival közösen fejlesztett négyliteres, V8-as erőforrás a két hagyományos turbó mellett egy harmadik, elektromos turbófeltöltőt is magában foglal, amely adatok tekintetében 435 lóerőt és 900 Nm nyomatékot (hihetetlen: már 1000-es fordulattól egészen 3250-ig) jelent. Utóbbi egyébként megegyezik a biturbó 6,0 literes W12-esével, így a megvonás 173 lóerőt tesz ki.

A 4,8 másodperces 0-100-as sprint azért így is magáért beszél (W12: 4,1), mint ahogy a 270 km/h-s végsebesség is csak a benzines 301 km/h-s értékét nézve nevezhető kevésnek. Rolf Frech, a Bentley vezető mérnöke annyit tett hozzá, hogy 40-től 120-ig körülbelül ugyanúgy megy a két hajtáslánc, de a benzines 120 felett sokkal jobban belehúz.

A luxusmárkánál a dízelmotor akusztikus optimalizálása már a kezdetektől prioritás volt, így igazán halk alapzajra számíthatunk, amelyet a felső fordulatszám-tartományban egészít ki a V8-as dübörgés. Emellett a futóművet kellett átdolgozni a 23 literes AdBlue tank plusz tömege miatt – maga az öngyulladós erőforrás csak 3 kilóval nehezebb, mint a W12-es.

Az 1000-es fordulatszámon beköszöntő 900 Nm nyomatékot lehetővé tevő elektromos turbófeltöltőnek 48 V-os hálózatra volt szüksége, hogy 7 kW-os motorját működtesse. Az egység álló helyzetből mindössze 250 milliszekundum alatt pörgeti fel a turbó lapátjait 70.000-es fordulatra, amelyek így szédületes iramban töltik meg az égésteret levegővel. Egyébként az erőforrás mindhárom kettős megfúvású turbófeltöltője tölti az összes hengert.

A tizenkét hengeres csúcsverziónál körülbelül 8-10 millió forinttal lesz kedvezőbb a dízel erőforrás, igaz, a pontos árakat egyelőre csak tippelni lehet. A Bentayga beszálló modellje ezzel honosítva körülbelül 55 millió forinttól lesz elérhető – bőséges árcédula, amelyért bőséges luxust, és a világ leggyorsabb dízel SUV-ját kínálja a Bentley.

Kommentek