Hivatalos: érkezik a Lexus LC kabrió

Nyomtatás

A Lexus LC papíron nagyon jól sikerült kupé, amelynek különleges megjelenéséhez ezen a szinten még bőven elfogadható 30-39 millió forintos árcédula társul – legyen szó erőteljes szívó V8-asról vagy hatékony hibrid hajtásról. Mi teheti még izgalmasabbá a képet? Hát persze, hogy a kabrió verzió!

Egyik szemünk sír, a másik pedig nevet. Kezdjük a jó hírrel: a hivatalos állásfoglalás szerint lesz Lexus LC kabrió, sőt, már zöld utat is adtak a projektnek. Viszont még körülbelül két évet, azaz meglehetősen sokat kell várnunk a nyitott modellre. Azonban addig sem maradt érintetlen a típus palettája.

Az LC-vel kapcsolatban már korábban felröppentek olyan hírek, hogy érkezik a megvadított F verzió, és szerencsére ahelyett, hogy elülnének ezek a pletykák, egyre inkább erősödnek. Hivatalos megerősítés ugyan egyelőre nincs, de az biztos, hogy a gyártó erőteljesen szemez a gondolattal, mint ahogy előzetes teszteket is végeztek a lehetőséggel kapcsolatban.

Azt már korábban is tudtuk, hogy egy új fejlesztésű, 4-literes, duplaturbós V8-as erőforrással készülnek a japánok – ami állítólag két négyhengeres összeépítéséből született, és 90 fokos hengerszögekkel rendelkezik –, de eddig „csupán” 600 lóerő körüli teljesítményről volt szó. Egy belső informátor azonban utoljára már 630 tagú ménest emlegetett. Ez azonban még nem minden, ugyanis a forrás szerint a jóval több karbon elemnek köszönhetően a 477 lóerős LC 500-hoz képest 7 %-kal könnyebb lehet majd az F, ami számokban kifejezve valamivel több, mint 135 kilogrammot jelent.

Mondanunk sem kell, hogy ez elég nagy különbség egy típuson belül, és annak fényében, hogy az LC 500 a maga 477 tagú ménesével 4,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, a 630 lovas változat esetén bizony 3,5 szekundum körüli eredményt várhatunk – vagy még ennél is jobbat. Az újdonság ennek megfelelően nem lesz olcsó, ugyanis a hírek szerint – a japán árakból kiindulva – több mint 45 százalékkal kerül majd többe az F változat, mint az alapáras LC 500. Ez egyébként magyarra fordítva 29,5 millió helyett 43 milliót jelent (ha az alapárat számoljuk), noha a kiváló ár/érték arány még így is igaz, hiszen a hasonló kategóriájú, hasonló erővel rendelkező négykerekűek jóval drágábbak. A Mercedes S Coupéból még a gyengébb, 612 lovas 63 AMG is 56 milliótól indul, de a 630 lóerős 65 AMG már 79 millió – igaz, abban V12-es szív dobog.

Egy biztos: az LC F márkajelzést a Lexus már 2017 februárjában bejegyeztette – vagyis határozottan komoly szándékaik vannak még a modellsorozattal.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark