2018. Június 24., Vasárnap

Frissitve:04:01:54

Hivatalos képeken díszeleg a LaFerrari nyitott változata

Nyomtatás

Az elmúlt években, hónapokban számtalan spekulációt hallhattunk a LaFerrari nyitott változatával kapcsolatban, ráadásul sok-sok számítógépes rajzon, grafikán láthattuk már az autót. Ezek közül azonban egy sem volt hivatalos, a Ferrari által kiadott képekre ugyanis egészen mostanáig kellett várnunk.

Az olasz sportautógyártó különben sajnos még mindig fukarkodik a képekkel, ugyanis mindössze három fotót adott ki a csodálatos, nyitott tetejű szuperautóról, amiről azt is megtudtuk, hogy hivatalos leleplezésére az őszi Párizsi Autószalonon kerül sor, vagyis a végleges specifikációk minden bizonnyal csak akkor fognak kiderülni, akárcsak az autó neve. Állítólag a 458/488 sorozathoz hasonlóan Aperta utónevet kap majd a nyitott verzió, de az is elképzelhető, hogy a Ferrari marad a jól bevált Spider elnevezésnél.

Az erősen limitált darabszámról is mélyen hallgatnak egyelőre a Ferrarinál – korábban voltak olyan kósza hírek, amelyek egy mindössze tízdarabos szériáról szóltak, de mi azért reméljük, hogy végül ennél többről lesz szó. Na nem mintha nem lenne mindegy, annyit ugyanis tudunk, hogy a Ferrari már elöljáróban az összes nyitott LaFerrarit eladta, vagyis egyetlen szabad példány sem marad a bemutatóig.

A kétüléses hibrid szuperautóhoz különben állítólag rögtön kétféle tetőt is adnak az olaszok: egy szénszálas keménytetőt és egy levehető vászontetőt, a modellt pedig alaposan átdolgozták annak érdekében, hogy torziós merevsége és aerodinamikája a hiányzó tető ellenére ne szenvedjen csorbát, ráadásul mindezt úgy igyekeztek elérni a mérnökök, hogy az autó tömege se legyen lényegesen nagyobb, mint a fix tetős kivitelé, amiből különben 499 ügyfélpéldányt gyárt a Ferrari – persze azok is mind elkeltek már rég.

A lemezek alatti technika ugyanaz, mint a fix tetős LaFerrari esetében, vagyis az akár 9250/percig forgó 6,3 literes V12-es szívómotor és a potens villanymotor együttesen 963 lóerőt állít csatasorba (a benzines 800 lóerős és 700 Nm-t ad le, a villanymotor pedig 163 lóerőt és 200 Nm-t produkál), az erőt pedig egy 7-fokozatú duplakuplungos automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez. A 0-100 km/h-s sprintidő az összkerékhajtás hiánya ellenére 3 másodpercen belüli, 200 km/h-ig sem kell majd 7 másodpercnél több, miközben a végsebesség 350 km/h feletti lesz. És a nyitott LaFerrari ára? Az egyelőre nem ismert, de szerintünk közel félmilliárd forintos magasságokra kell számítani, ennek ellenére garantáltan jó befektetés a modell, hiszen megkímélt és visszakövethető állapotban ennél sosem fog kevesebbet érni...




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark