Idő előtt – gyári képeken bukott le kívül-belül az új Audi A1

Nyomtatás

Az Audi már a múlt héten elkezdte felkelteni a nagyközönség érdeklődését a vadonatúj A1-gyel kapcsolatban, hiszen két ízelítőt is megosztottak velünk a gyáriak. Ma a harmadik fotó is kikerült az internetre, ám ez már nem sok mindenkit érdekelt, ugyanis egy belga magazin oldalán gyakorlatilag egy teljes gyári galéria megjelent az autóról, ami valószínűleg – ha másért nem, akkor a kiszivárgott képek hatására – valószínűleg záros határidőn belül be fog majd mutatkozni.

Ahogyan az várható volt, az új A1 jóval komolyabb arcot kapott elődjénél, amit a nagyobb testvérekhez hasonlóan hangsúlyos, óriási első hűtőrács és az élesre húzott, látványos LED-es nappali menetfényekkel ellátott első fényszóróknak köszönhet. Az S Line csomag – amit mindkét képeken látható autó megkapott – ezúttal talán még a megszokottnál is agresszívabbá varázsolja az autót: hatalmas légbeömlők a lökhárítókon, fekete betétek és különleges hűtőrács az, ami még a legkisebb Audinak is amolyan belsősáv-takarító kiállást kölcsönöz.

Talán hátul hasonlít leginkább elődjére az új A1, de természetesen ott is teljesen új, LED-es fényszórókkal és friss vonásokkal van felvértezve a minden szögből dinamikusan festő, rengeteg apró, látványos részlettel megáldott kisautó. Az utastérbe bepillantva szintén találkozhatunk néhány jellegzetes megoldással, mint például az utasülés előtti részen összekötött légbeömlők, a digitális műszerfal vagy éppen a hatalmas, az Audi legmodernebb multimédiás rendszerét futtató érintőképernyő.

A tér hiánya, és valószínűleg az anyagi megfontolások miatt a klímakonzol az új generációs nagytestvérekkel ellentétben klasszikus kezelőpanelt kapott, ami egyáltalán nem meglepő. A személyre szabhatóság sokat fejlődött, hiszen amellett, hogy kívül választhatunk majd kéttónusú fényezéseket, az utastérben is elérhetők lesznek színes betétek, melyek a középső konzolon, a digitális műszerfalat egyébként látványosan közrefogó bal oldali légbeömlőkön és a kilincseknél is megjelennek majd.

Az alapokat egyébként az MQB A0 padlólemez adja, így az új A1 a Volkswagen Polo közvetlen testvére, amit természetesen egyáltalán nem bánunk, hiszen a konszerntárs a maga kategóriájában kiemelkedő teljesítményre képes, amihez hozzáadva az Audi értékeit bizony egy ízig-vérig prémium kisautó lehet az A1. Az erőforrásokról egyelőre nem sokat tudni, de akárcsak az előd esetében, úgy jó eséllyel ezúttal is a Volkswagen Polo palettája adhatja majd az alapot – akárcsak a platform esetében –, így biztosan elérhető lesz az egyliteres, háromhengeres turbómotor 90 és 115 lóerő közötti teljesítményszinten, de valószínűleg a németek nagyobb, 1,5 literes, négyhengeres turbósa is bekerül majd 150 lóerővel.

Később jöhet egy kétliteres motorral szerelt S1 verzió is, ami valószínűleg több mint 250 lóerőből gazdálkodhat majd, és előzetesen az RS1-et sem zárják ki, ami pedig a 300 lóerőt is meghaladhatja, ebben a méretkategóriában pedig teljesen egyedülálló lenne ezzel – habár már az S1 is annak mondható. A hírek szerint – legalábbis egyes piacokon – a dízelmotorokat teljesen száműzheti az Audi az A1-ből, erre azonban csak a hivatalos bemutatón derülhet fény, amire jó eséllyel még a héten sor kerülhet.

Képek forrása: autotijd.be




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark