2018. Augusztus 20., Hétfö

Frissitve:02:02:45

Így néz ki mozgásban a valaha készült legdögösebb Nissan GT-R

Nyomtatás

A Nissan GT-R idén ünnepli 50. születésnapját, erről pedig valami igazán különlegessel szerettek volna megemlékezni a japánok. Sikerült. Ehhez pedig talán nem is választhattak volna jobbtársat, mint a szintén most fél évszázados Italdesign stúdió, akikkel közösen egy igazán egyedi modellt alkothattak meg, természetesen a GT-R, és annak is Nismo változatának alapjain: a goodwoodi FoS-nak hála immár mozgásban is látható GT-R50, amely hamarosan 50 példányban megvásárolható lesz.

Az olasz és a japán mérnökök közös munkájából nem sok rossz sülhet ki, és erre tökéletes bizonyíték a GT-R50 is. A különleges koncepció alapvetően megőrizte a japán sportkupé legfőbb stíluselemeit, mint például a fényszórók formája vagy éppen az autó profilja – habár a tetővonal 54 mm-rel alacsonyabb lett –, ugyanakkor mégis jóval modernebb és látványosabb megjelenést kapott. A különleges lámpatestek, az egyedi szürke fényezés, az aranyszínű kiegészítők és úgy általában az egész megjelenés egy igazán friss, bár nyilván kissé koncepcióautós képet fest.

Az utasteret is szinte teljesen átszabták, méghozzá a lehető legminimalistább stílusban. A nagy érintőképernyő helyét egyszerű kapcsolók vették át, és természetesen mindent bőr és Alcantara borít. A külsőre rímelő arany kiegészítők sem maradhattak el, ahogyan a sportülések, a sportkormány és a mutatós légbefúvók is adottak. Nem csak kívülre és az utastérbe jutottak azonban izgalmak, hiszen a lemezek alatt is egyedi az autó.

A 3,8 literes V6-os blokk maradt, de szinte mindenhol továbbfejlesztette a NISMO. Nagyobb turbók, méretesebb hűtők, megreősített főtengely, dugattyúk, hajtókarok és csapágyak, átdolgozott vezérműtengely, új befecskendező illetve optimalizált szívó- és kipufogórendszer. A végeredmény pedig 720 tagú ménes és 780 Nm-es csúcsnyomaték – míg előbbit 7100 1/perces fordulatnál, addig utóbbit 3600 és 5600 között képes leadni az egység. Az erőátvitelről egy megerősített, hatsebességes duplakuplungos automata gondoskodik, amely szintén továbbfejlesztett differenciálművön keresztül juttatja el a teljesítményt mind a négy kerékhez. Az állítható futóművet is a nagyobb teljesítményhez szabták.

Számokat sajnos nem kaptunk a japánoktól, de annak tudatában, hogy már az 570 lóerős alapverzió is képes megfutni 2,7 másodperc alatt a 0-100-as sprintet, nincsenek késégeink afelől, hogy az Italdesignnal közösen elkészített változat 2,5, vagy akár az alatti időre is képes lehet. A végsebesség kevésbé fontos, de az is bőven 300 km/h felett lehet – a normál GT-R esetében 315 km/h ez az érték.

A Nissan és az Italdesign a lehető legszebb módon ünnepli ezt a szép, közös jubileumot, olyannyira, hogy a termék sikerét látva végül sorozatgyártásba is küldik a modellt. Persze erősen limitált szériára kell számítani: mindössze 50 példány lát majd napvilágot, a kézzel átalakított, az ügyfél kívánsága alapján személyre szabott modell árcédulája pedig ehhez mérhető lesz. A hírek 300 millió forintnyi valutáról szólnak - és ez természetesen csak a nettó ár.




Hozzászólások  

 
#1 Andras79 2018-07-18 20:04
Hát ha az eredeti 570LE-s verzió 315km/h-t megy, akkor a 720 lovasnak 340km/h-s végsebességet kell tudnia, azzal a feltétellel, hogy az aerodinamikai keresztmetszete mindkét változatnak azonos.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark