Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Ford a gyáriak szerint a holnapi nap folyamán leplezi le az első, Európában is forgalmazásra kerülő Ford Mustangot, az ikonikus modellsorozat hatodik generációját, ami jövőre ünnepli gyártásának 50. évfordulóját. Az új Mustang világpremiere négy kontinensen, hat nagyvárosban zajlik majd – többek közt Barcelonában is, ahol a Ford egy különleges Go Further elnevezésű rendezvényt szervez, a nyilvánosság elé tárva a vállalat európai jövőjét átformáló új modelljeit és technológiáit. A napvilágra került, kiszivárgott képekkel addig is csillapíthatjuk szomjunkat.

A Ford 1964 áprilisában megrendezte minden idők első közös nemzetközi termékbemutatóját, egyszerre leplezve le az eredeti Mustangot a sajtó képviselői előtt New Yorkban és 11 európai fővárosban.” – meséli a közelgő jubileum kapcsán Jim Farley, a Ford és a Lincoln globális marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. Aztán Farley hozzátette: “A Mustang azóta a populáris kultúra szerves részévé vált, hiszen filmek, tévéműsorok, zenei produkciók és videojátékok ezreiben szerepelt – nem beszélve arról, hogy világszerte több mint 600 tulajdonosi klubja működik.”

Az izomautós hangulatot megőrző hátsóba erősen hunyorítva még egy kis Ferrarit is beleláthatunk

Ahogyan azt már előrevetítették a gyáriak, az új modell jobban illeszkedik a márka többi típusának stílusához hosszúkás lámpáival és hatszögletű kiemelkedő hűtőrácsával, azonban a karaktere továbbra is elég „izomautós” maradt. Érdekes részletek így is akadnak az autón, például a tetőn megtalálható két "buborék", a domború motorháztető és a széles vállaknak látszó hátsó sárvédők. Az tagadhatatlan, hogy az összkép harmonikus és méltó a Mustang név viseléséhez.

Az újdonság a hírek szerint három erőforrással startol. A belépőszintet ezúttal egy 3,8 literes, V6-os szívó benzines adja majd, 300 lóerővel és 393 Nm-es csúcsnyomatékkal, tehát az induló Mustang esetében sem beszélhetünk vérszegénységről, s a kellemes hangaláfestés is garantált. A második lépcsőfokot ellenben egy négyhengeres motor képviseli, azaz a Ford izomautója sem menekülhet downsizing elől.

A 2,4 literes, soros négyhengeres GTDI (Sasoline Turbocharged Direct Injection – benzines, turbós, közvetlen befecskendezéses motor) 310 (más források szerint 355) lóerővel és 420 Nm-rel biztosít kellő dinamikát, miközben ezen verzió városban 10,7 literrel elégszik meg, míg autópályás használatra 7,3 literes étvágyat ígér a gyártó. Valószínűleg Európában ez a modell jelenti majd a belépőt, vegyes fogyasztási adata pedig 8 l/100 km környékén alakul majd.

A belső megőrzi az elődmodell hangulát - holnap már jobb minőségű képek érkeznek

Természetesen nem létezhet Mustang V8 nélkül, a kínálat csúcsát így az amerikaiak ötliteres nyolchengerese adja 430-460 lóerővel és 536 Nm-es maximális nyomatékkal. Gazdaságosságban a Mustanghoz legjobban illő motor már nem jeleskedik, de a 13 literes városi, illetve 8,4 literes autópályás fogyasztás közel sem nevezhető vészesen soknak. Az induló modell egyébként hatfokozatú kézi váltót kap, opcionálisan pedig egyes pletykák szerint hétsebességes kézi szerkezet vagy tízfokozatú automata lesz rendelhető a Mustangokhoz.

Az európai forgalmazás ténye már biztos, így reméljük hazánkba is eljut majd az újdonság, melyet kíváncsian várunk, és reméljük, hogy egy teszt alkalmával majd saját tapasztalataink alapján is be tudunk számolni önöknek az autó képességeiről. Addig is érdemes visszalátogatni az Autó Pultra - a holnapi nap folyamán elvileg minden kiderül az újdonságról.

Kommentek