Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Audi az új A6-tal már megkezdte idei nagy rohamát, azonban a felső-középkategóriás modell még csak a jéghegy csúcsa volt. Elég csak a Genfben félig-meddig már leleplezett, augusztusban érkező elektromos e-tronra gondolni, de ezen kívül is több újdonsággal készülnek még a négykarikások. Ezek közé tartozik a Q8 is, amely akár már a héten megnyitó Pekingi Autószalonon megmutathatja magát – a gyáriak legújabb ízelítői legalábbis erre engednek következtetni.

Az Audi több fotót is megosztott velünk az autóról, amiről ugyan hivatalosan nem árulták el, hogy a Q8 lenne, de képekből kivehető formák alapján ez elég egyértelműnek tűnik. Egyelőre ugyan csak néhány vonást emeltek ki az egyébként sötét fotókon, de a jellegzetes hűtőrács formája, az izmosan terpesztő kerékjárati ívek és a kupésan lejtő tetőív mintha egy az egyben a korábbi Q8 Sport koncepciót rajzolnák ki előttünk.

99,9 %, hogy a Q8-at láthatjuk a képeken

Túl sokat egyelőre nem lehet tudni az autóról, de annyi biztos, hogy a Q paletta csúcsára érkező újdonság az MLB Evo platformra épül, amivel például a Lamborghini Urus közeli rokona – habár túl sok közös nem lesz a két modellben, de összességében azért mégis érezhető lesz a kötődés közöttük, talán éppen a hasonló tetőív okán. A Q8 egyébként néhány részletet leszámítva szinte egy az egyben megörökölheti majd a korábbi tanulmány vonásait, és ugyanez igaz az utastérre is. A koncepció bemutatásakor a belső megoldások ugyan még kissé futurisztikusnak tűntek, azóta már az A8, az A7 és az A6 is hasonló megoldásokból építkezik, és az új csúcs-SUV is így tesz majd.

Kíváncsian várjuk az Audi csúcs-SUV-ját

A hírek szerint az alapot egy kétliteres, négyhengeres egység jelentheti majd valamivel több mint 250 lóerővel, de nem lepődnénk meg, ha a németek – legalábbis kezdetben – mégis a háromliteres benzinessel indítanának, ami 340-360 lóerőt kínálhat. Jó eséllyel azért dízelmotorok is kerülnek majd a lemezek alá, illetve egy konnektoros hibrid hajtáslánccal is számolhatunk, ami közel 450 lóerős összteljesítményt és majd’ 60 kilométeres tisztán elektromos hatótávot kínálhat.

Gondosan odafigyeltek, hogy semmi ne derüljön ki idő előtt

Ha már amolyan terepkupés formákat kap az újdonság, akkor az S és RS változatok sem maradhatnak el – utóbbi a hírek szerint nagyjából 540 lóerőt kaphat majd, de a konkurenciát elnézve nem lepődnénk meg, ha ezt még feljebb tornáznák majd a négykarikások. Mindenesetre egyelőre semmi sem hivatalos, de könnyen lehet, hogy az Audi már a Pekingi Autószalonon bemutatja a Q8-at, ami egyáltalán nem lenne meglepő, hiszen Kína a világ legnagyobb piaca, és akárcsak mindenhol máshol a világon, a távol-keleti országban is hatalmas sikereknek örvendenek az emelt hasmagasságú modellek – kíváncsian várjuk, hogy mi fog történni.

Kommentek