Japán minirakéta – bemutatkozott a Toyota Yaris GRMN

Nyomtatás

A Toyota úgy látszik, végre belátta, hogy ideje nagyobb figyelmet fordítani az izgalmas, sportos modellekre is. Ennek egyik első jeleként végre teljes valójában bemutatták a Yaris felpaprikázott változatát, amely a GRMN nevet kapta, és rögtön kategóriájának élmezőnyébe katapultálna, köszönhetően izmos, kompresszorral lélegeztetett 1,8 literes erőforrásának.

A japánok pontosan abban a formában mutatták be a Yaris GRMN-t, mint amelyet már korábban is megmutattak nekünk. A kisautó sportverziója látványos mintáival ugyan feltűnő jelenség, de ha ezt nem számítjuk, bizony nem igyekszik túlságosan felhívni magára a figyelmet. Szemből szinte alig van különbség az amúgy is igencsak agresszív, hatalmas hűtőráccsal megáldott Yarisokhoz képest.

A GRMN inkább hátul lett vadabb: méretes szárnyat és látványos, középső kipufogó-kivezetést kapott az autó, és akkor a Yaris méreteihez képest nagynak számító, 17 colos, fekete BBS keréktárcsákról még nem is beszéltünk. A sportos felnik mögött egyébként elöl 275, hátul pedig 278 mm-es tárcsafékek kaptak helyet, amelyekre szükség is van, hiszen a Yarisban nem kis teljesítmény lakozik.

Egészen pontosan 212 lóerőről és 250 Nm-es csúcsnyomatékról beszélünk – előbbit 6800-as, utóbbit pedig 5000-es fordulatnál adja le. Mindez egyébként 6,3 másodperces 0-100-as sprintet és 230 km/h-s végsebességet szavatol, utóbbi ráadásul elektronikusan lett korlátozva. A Yaris GRMN mindössze 1135 kilogrammot nyom, amivel kategóriájának legjobb tömeg/teljesítmény arányát tudja felmutatni – a 5,35 kg/LE-s érték bizony valóban figyelemreméltó.

Ahogyan már említettem, az erő egy 1,8 literes benzines egységből érkezik, amelynek beépítése valódi kihívás volt a mérnökök számára, ugyanis a kompresszorral és a hűtőrendszerrel együtt alig fért el a Yaris motorterében. Az erőátvitelről egy hatfokozatú manuális váltó gondoskodik. Természetesen a futóművet sem hagyták érintetlenül a gyáriak: 2,4 cm-rel került közelebb a földhöz a kisautó, és feszesebb is lett.

Az utastérben a sportülés, a sportkormány, az alumínium pedálok és a GRMN – pontosabban inkább csak GR – logók jelzik, hogy nem egy átlagos Yarissal van dolgunk, de a műszerfali megjelenítőn különböző sportkijelzőket is meg tud jeleníteni az autó. A legszomorúbb hír a kisautóval kapcsolatban az, hogy Európában mindössze 400 példány lesz majd elérhető belőle, így kicsi rá az esély, hogy hazánkban sűrűn futhatunk majd össze vele – már csak azért is, mert az ára megközelítheti a 10 millió forintot is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark