2018. Augusztus 20., Hétfö

Frissitve:02:02:45

Kamerás visszapillantóval is elérhető lesz az Audi elektromos SUV-ja

Nyomtatás

Az Audi bizony több vasat tart a tűzben egyszerre: éppen ma számoltunk be a vadonatúj Q8 legújabb ízelítőjéről, de máris újabb információkkal leptek meg minket a négykarikások, ám ezúttal az augusztusban leleplezésre kerülő teljesen elektromos crossoverükkel kapcsolatban. Legutóbb a hatótávról, az akkumulátorról és a töltésről árultak el érdekességeket a németek, ezúttal pedig az aerodinamika volt a legfőbb téma.

Az egyelőre csak e-tron néven emlegetett újdonság a világ egyik legjobb légellenállási együtthatójával rendelkező SUV-ja lesz, hiszen mindössze 0,28 a Cw értéke. Ez persze soknak mondható például a Mercedes-Benz CLA BlueEfficiency verziójának 0,22-es adatához képest, ám utóbbi már kiemelkedően jónak számít, és nem szabad elfelejtenünk, hogy az Audi autója egy emelt hasmagasságú modell, így a 0,28 is kiválónak számít. Mindehhez persze kellett némi turpisság a mérnökök részéről.

A szakemberek több mint 1000 órát töltöttek a szélcsatornában, hogy sikerüljön ezt az értéket elérniük, aminek egyik titka a németek palettáján először feltűnő, eddig csak koncepcióautókon látott kamerás külső visszapillantók megjelenése. A különleges egységek képe belül, a műszerfal és az ajtóbetét között fog megjelenni, és háromféle különböző mód lesz elérhető: a normál menet közbeni, a kanyarodási és a parkolási nézet közül választhatnak majd a sofőrök – illetve könnyen lehet, hogy az autó intelligensen állítja majd be a megfelelő nézetet.

Mielőtt azonban nagyon örülnénk, a kamerás rendszer csak felárért lesz elérhető, ráadásul csak azokon a piacokon, ahol ez jogilag lehetséges, ami egyelőre alig néhány piacot jelent. Ugyanakkor nem lepődnénk meg, ha az Audi lobbijának hatására elég hamar lehetővé tennék ezt több országban is a jogalkotók – hosszabb távon ráadásul a többi gyártó számára is hasznos lehet ez. Persze nem csak a homlokfelületet és nem mellesleg a menetszelet is csökkentő kamerák azok, amik sokat segítenek a kiváló aerodinamikai együttható elérésében.

Az autó alja gyakorlatilag teljesen le van fedve a megfelelő levegőáramlás érdekében, és állítható futómű is elérhető lesz, ami nagyobb sebességnél – 120 km/h felett – akár 2,6 centivel is lejjebb tudja ereszteni a nagy testet. A hűtőrács lamellái is csak akkor nyílnak ki, ha azt az erőforrás igényli, és a 19 colos keréktárcsákat is úgy tervezték, hogy ne rontsanak a légellenálláson. A 255/55 méretű gumiabroncsok ultrakicsi gördülési ellenállással rendelkeznek – habár ez utóbbi a sportosság rovására is mehet –, és még arra is figyeltek, hogy a gumik oldalsó felirata ne kifelé, hanem befelé domborodjon, hogy ennyivel is segítség a megfelelő aerodinamikai tulajdonságokat.

Többek között ennek, és persze a hatalmas, 95 kWh-s akkumulátornak köszönhető, hogy a realitást jobban fedő WLTP normák szerint is legalább 400 kilométer megtételére lesz képes egy töltéssel az autó. Az e-tron egyébként augusztus legvégén, 30-án mutatkozik majd be a nagyközönségnek, de addig is még több információra számíthatunk majd vele kapcsolatban.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark