Köszönjük: teljesült a kívánságunk, kézi váltót kapott az új Porsche 911 GT3!

Nyomtatás

Az aktuális, 991-es modellkódú Porsche 911-sorozat GT3 sportváltozatának bemutatásakor az egyik szemünk nevetett, azonban a másik sírt: egyfelől fantasztikus sportautót prezentált a Porsche dögös megjelenéssel, egyedülálló aerodinamikával, akár 9000/percig (!) forgó álomszerű 3,8 literes, 475 lóerős szívómotorral, valamint széria hátsókerék-kormányzással.

A másik oldalon viszont, a divatnak megfelelően, és a még jobb köridők érdekében a tervezők feláldoztak valamit, amiért rengetegen szomorkodtak, többek között mi is: a vezetési élményt, pontosabban az ember-gép kapcsolatot alapjaiban meghatározó manuális váltót kivették a kínálatból, s szériában a villámgyors 7-fokozatú PDK duplakuplungos automata került az autóba, amivel a GT3 gyorsabb lett, de az élmény tompult kissé, hiszen az ember szerepe kevesebb lett.

Majd a radikálisabb GT3 RS-ben visszajön a kézi váltó, gondoltuk, de végül utóbbi sem kapta meg, így a 4-literes, 500 lóerős szívómotorral debütált 991 GT3 RS is PDK-val érkezett. Végül csak a nagyon limitált, és megfizethetetlen (főleg most, hogy elfogyott a széria) 911 R kapta meg a kézi váltót, amit a GT3 RS motorjához társítottak a tervezők. Így a világ talán legjobb sportautója lett.

Most viszont óriási örömmel jelentjük, hogy a Porsche reagált az ügyfelek és a rajongók kérésére, s az új (991.2) GT3-ban visszahozta a kézi váltót, ami természetesen nem a 911 Carrera-sorozat 7-sebességes manuális váltója, hanem a GT-részleg sportosabb hatfokozatú manuális szerkezete. Ezzel az új, Genfi Autószalonon prezentált GT3 ismét a sportautók piacának egyik legérdekesebb, ha nem a legérdekesebb képviselője lett. Ráadásul a legjobbak között szerénynek számító áron, hiszen a nettó 130 ezer euró alatti alapár ebben a szegmensben már-már olcsónak mondható.

És ezzel nem ér véget az újdonságok sorozata: a korábbi 3,8-literes 475 lóerős szívómotort egy 8250/percnél 500 lóerőt teljesítő, 460 Nm csúcsnyomatékú 4-literes szívó váltja (utóbbi nem a GT3 RS / 911 R motorja, hanem egy GT3-specifikus szív), fejlődött a futómű és az aerodinamika, akárcsak a megjelenés (új légterelők, lökhárítók), a beltér és a felszereltség. Alapból egyébként még mindig PDK-val érkezik a GT3, így a köridőmániás, és/vagy 'playstation-generációs' vásárlóknak sincs okuk szomorkodni. A fantasztikus erőforrás egyébként továbbra is akár 9000/percig forgatható, és közvetlen befecskendezés segíti a környezetvédelmi normák teljesítésében.

Jöjjön még néhány adat: a 0-100 km/h-s sprintidő 3,4/3,9 másodperc, a 0-160 km/h-s gyorsulás 7,3/7,6 szekundum (PDK/kézi váltó), a végsebesség pedig 318/320 km/h, miközben a gyári vegyes fogyasztás - akit esetleg érdekel, bár teljesen irreleváns - 12,7/12,9 l/100 km. Ja és az üres tömeg 1.430/1413 kg. De a számoknál sokkal fontosabb, hogy - véleményünk szerint - látatlanban is az új 911 GT3 lett (ismét?) a világ talán legkívánatosabb keményvonalas sportautója, amire az új GT3 RS nemsokára még egy lapáttal rá fog tenni.

Végül még valami: már pusztán azért is érdemes az új, kézi váltós GT3 mellett voksolni, mert esetében megfelelő odafigyelés mellett az értéktartás garantált, hiszen minden jel arra mutat, hogy az utolsó GT3 ilyen formában (kézi váltó, hátsókerékhajtás, egekig forgó szívómotor), és ezzel egy felejthetetlen, dicső sportautókorszak végét jelentheti, így garantáltan a gyűjtők kedvence lesz; tehát nem pusztán egy fantasztikus élményautó, de egyben tuti befektetés is. Viszont a végére maradt némi rossz hír is: a kézi váltó állítólag csak szeptembertől lesz rendelhető, kezdetben csak PDK-val kérhető az új GT3. A két váltó között egyébként nincs árkülönbség.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark