Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Audi és a Porsche tulajdonképpen még be sem mutatták első szélesebb rétegek számára is elérhető elektromos autójukat – bár ez előbbinél még idén, utóbbinál pedig legkésőbb jövőre megtörténik –, máris közösen dolgoznak a következő generációs villanyos modelljeik alapjain. Természetesen semmi meglepő nincs abban, hogy a Volkswagen konszern prémium és luxusmárkái összefognak, de mindenképpen örömmel fogadhatjuk a hírt.

Az Audinak korábban ugyan már voltak elektromos próbálkozásai – például az R8-cal –, de a Genfben tulajdonképpen félig-meddig leleplezett e-tron SUV lesz az első olyan villanyos modelljük, amely szélesebb rétegek számára is elérhető lesz, míg a Porsche esetében a Cross Turismo által előrejelzett Mission E sorozatgyártású kivitele lesz az elkső elektromos modell hamarosan. Előbbi a konszern MLB platformjának átszabott verziójára épül, utóbbi pedig egy J1 névre keresztelt alapot kapott. Most azonban a két gyártó – és velük együtt a Bentley is – összeálltak, hogy PPE (Premium Platform Electric) néven egy olyan padlólemezt alkossanak meg, amely mindhárom márkának megfelel.

Az Audi elektromos SUV-ja még nyáron bemutatkozik

A hírek szerint a gyáriak a Volkswagen csoport már meglévő elektromos platformját, az MEB-t és a Porsche által most használt J1-et veszik majd alapul, de a végeredmény jóval modernebb lesz, és mindenféle luxus és sportos elektromos autó számára megfelel majd – persze nyilván a gyártók személyre is tudják majd szabni. Az Audi egyébként ezzel felrúgja korábbi tervét, mely szerint az MLB platform legújabb generációja normál belső égésű, hibrid és teljesen elektromos modellekhez is megfelelő lesz.

„Irányt váltottunk. Túl nagy lehetőségeket hagynánk ki, ha egy padlólemezzel próbálnánk minden lehetőséget lefedni – túl drága, túl nehéz és nem tudja olyan jól teljesíteni a luxusmárkák által támasztott követelményeket” – fejtette ki Peter Mertens, az Audi műszaki fejlesztéseiért felelős vezetője. A négykarikás márka persze így sem fog rosszul járni, hiszen a többi testvérgyártóval együtt sokat spórolhat egy ilyen közös projekten. Mindenesetre kíváncsian várjuk a végeredményt, de először azért még kipróbálnánk a két márka hamarosan bemutatkozó újdonságait.

Kommentek