2017. Szeptember 21., Csütörtök

Frissitve:04:03:48

Különleges 650S Spiderrel ünnepel évfordulót a McLaren

Nyomtatás

A 650S Spider különleges Can-Am kiadása a márka a versenysorozat ötvenedik évfordulójának állít emléket, és természetesen a McLaren versenyautók színében pompázik, egyszerre múltidéző és jövőbe mutató hangulatot árasztva.

Bár nálunk kevésbé ismert a Can-Am versenysorozat, a tengerentúli bajnokság lassan immár ötven éves történelemre néz vissza.  Az 1966-os indulást követően a McLaren rögtön öt bajnoki címet is hazavihetett a rá következő években. A versenyautó és a csapat kiváló teljesítményére emlékezve a McLaren Special Operations (MSO) ötven igazán különleges 650S Spidert készít.

A vörös és fekete mintázathoz kiválóan illenek a szénszálas elemek – többek között a nyitható keménytető is ebből készült. A mindössze 50 példányra limitált típus különleges felniket is kapott, amelyek titán csavarok rögzítenek, rajtuk pedig Pirelli P Zero Corsa abroncsok gondoskodnak a tapadásról. Szériában jár a karbon-kerámia fékrendszer, a különleges hátsó légterelő, valamint a felül kivezetett négyvégű kipufogórendszer.

A motortérben nincs változás. A 3,8 literes duplaturbós V8 a 650S-ben a nevéhez hűen 650 lóerőt teljesít. Emellett a nyomaték 678 Nm-re emelkedett és 3000-es fordulattól egészen 7000-ig a vezető rendelkezésére áll.

A hétfokozatú duplakuplungos váltó maradt, de már a továbbfejlesztett, gyorsabb szerkezetet kapta meg az újdonság. Ezek összjátéka kereken 3,0 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé (ez 3 tizedes fejlődés az előd 12C-hez képest), de tovább nyomva a gázpedált 200-ig már egy teljes szekundummal gyorsabb az újdonság (8,4 mp). A végsebesség 329 km/h.

A vörös mellett egyébként narancssárga és fekete színben is elérhető a modell – mindegyik változathoz hozzáillő matricázás tartozik. Belül fekete bőr és Alcantara dominál, a különleges státuszról itt egyedül az ajtóra rögzített plakett árulkodik.

A mindössze 50 nem akármilyen példány egyikét nem akármilyen áron, hozzávetőlegesen 110 millió forintért mondhatjuk magunknak, a megrendelést követően pedig legkorábban tavasszal kapjuk majd meg az autót. Drága? Koránt sem biztos: néhány év elteltével (különösen az amerikai piacon) a jó állapotban megtartott modellek lényegi értékvesztés nélkül cseréhetnek gazdát.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark