Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A LaFerrari alapjaira épülő FXX K az olaszok legvadabb műve volt, amit eladásra kínáltak – még, ha utcán nem is lehet használni. A Ferrari azonban nem elégedett meg ennyivel, és Evo utónévvel most egy még fejlettebb csomagot tettek le az asztalra a mérnökök, amely bár teljesítményt tekintve nem fejlődött, aerodinamikailag jócskán lepipálja elődjét.

Minden eddiginél vadabb az FXX K Evo - galériaAz FXX K-ból mindössze 40 darabot gyártott le a Ferrari, az Evo-ból pedig valószínűleg ennél is kevesebb készül majd el, viszont az FXX K tulajdonosoknak lehetőségük lesz kérni meglévő autóikra a fejlesztéseket. A mérnökök egyébként elképesztő eredményeket értek el, ugyanis az elődhöz képest 23 %-kal nőtt a leszorítóerő, míg az alapot adó utcai LaFerrarihoz képest 75 % a fejlődés. Mindez 200 km/h-nál 640 kg-ot jelent, míg a végsebességnél már 830 kg-nyi leszorítóerő hat az autóra. Ezeket a számokat egyébként egy évnyi fejlesztéssel sikerült elérniük az olaszoknak, amit számítógépes szimulációk segítségével végeztek.

Mi változott pontosan? Rengeteg részletet kellett átszabniuk a szakembereknek, így például újak a lökhárítók, de a hatalmas, kettős hátsó szárny is friss elem. Természetesen elsőre láthatatlan változtatásokból sincs hiány: az autó alját is átalakították a mérnökök, és a futóművet is újra kellett hangolni a megnövekedett leszorítóerő miatt. Noha rengeteg a változás, az autó súlya nem nőtt, sőt, az olaszoknak sikerült valamennyit lefaragniuk az FXX K 1165 kilogrammos tömegéből.

Mindenhonnan lenyűgöző - galériaAz utastér sem maradt érintetlen, ugyanis az Evo új kormányt kapott, amelyet a Forma-1-es megoldások ihlettek – beépített váltókapcsolókkal és az energia-visszanyerő rendszer kezelőszerveivel. A hátsó kamera képét ezentúl egy nagyobb megjelenítőn figyelheti a pilóta, ráadásul a képernyőn immár részletesebb adatokat is leolvashat a vezető. A tervezők elárulták, hogy 5000 kilométernyi tesztút áll a fejlesztések mögött, és további 15 ezer kilométert tettek meg azért, hogy megbizonyosodjanak az autó megbízhatóságáról.

A hajtáslánc változatlan: a LaFerrari-tól érkező V12-es 6262 köbcentis szívómotor 800 lóerő helyett itt 847 lóerőt produkál (gondoljanak bele, ez 135 lóerős literteljesítményt jelent, ami a rekorder 458 Speciale 4,5 literes V8-asát is lepipálja egy hajszállal), az elektromos egység pedig 163 helyett 191 lóerőt tud. Ezzel a rendszerteljesítmény 75 lóerővel magasabb a LaFerrariénál, 963 helyett 1038 lóerő, a nyomaték pedig 900 Nm feletti. Mindezt az erőt egy Forma-1-ből érkező, hétsebességes duplakuplungos váltó juttatja el a kerekekhez, míg a lassításról Brembo karbon-kerámia fékek gondoskodnak. Az elöl 19, hátul pedig 20 colos felniken Pirelli P Zero versenygumik feszülnek.

Azt egyelőre nem árulták el az olaszok, hogy hány darab készül majd el az Evo-ból, de biztosak lehetünk benne, hogy akárhány példányról is legyen szó, pillanatok elkelnek majd. Akárcsak az FXX K modelleket, úgy az Evo-t, is a Ferrari XX program keretein belül próbálgathatják majd a tulajdonosaik, amelyben 9 versenypályára látogathatnak majd el a 2018-2019-es szezonban.

Kommentek