Megérkezett minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Audi R8-asa

Nyomtatás

A legpotensebb és legfókuszáltabb R8,” ahogy az Audi hívja, mindössze 44 példányban lesz elérhető, és tulajdonképpen apró teljesítményfokozó kiegészítők arzenáljával kínál rá az R8 Plus 600 lóerős képességére.

Az Audi Sport Performance alkatrészekkel felvértezett vörös R8 egyik fontos újdonsága a szélcsatornában töltött hosszú órák hatására megformált új aerodinamikai kiegészítők özöne, amely nagyobb leszorítóerővel, ezáltal pedig még jobb kanyarodási képességekkel ruházza fel a modellt. Az erőteljes légterelők a hatalmas hátsó szárnnyal együtt egyébként az R8 GT3 versenyautóra emlékeztetnek. A módosítások hatására 150 km/h-s tempónál a leszorítóerő az R8 Plus kétszerese, 52 kg, de például a 330 km/h-s végsebességnél ez már 100 kilogrammos pluszt jelent a standard modellhez képest.

A könnyűsúlyú, 20 colos, kovácsolt alumínium kerekek önmagukban 17 kilogrammtól szabadítják meg az autót, a mögöttük található kerámia féktárcsák pedig speciális fékbetétekkel lettek még hatékonyabbak. Új a háromféle módon teljesen állítható futómű is, belül pedig szénszálas kagylóülések fűrészelnek le még pár kilót.

Az erősen limitált modell elméletben még kapható, gyakorlatban azonban már biztosan elkapkodták őket, annak ellenére, hogy hazai forgalomba helyezéssel a különlegesség ára elérheti a 90 milliós magasságot is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark