Új beszállót kapott a Countryman – minden MINI frissült a nyárra

Nyomtatás

A MINI Countryman alighogy bemutatkozott, máris újabb erőforrással bővül a kínálata, és az új dízel beszálló mellett végre hamarosan megérkezik a konnektoros hibrid változat is. Az angol-német prémiummárka azonban ezeken kívül is készült újdonságokkal a vásárlók számára, melyek nyártól mind elérhetőek lesznek.

A Countryman kínálatában eddig a leggyengébb erőforrás is legalább 136 lóerős volt az 1,5 literes, háromhengeres benzines képében, míg dízelfronton a 2-literes egység legkevesebb 150 tagú ménessel állt rendelkezésre. A vásárlók ezentúl egy új öngyulladós beszállóval is választhatják majd a családi MINI-t, méghozzá a One D képében, amelynek 1,5 literes háromhengeres motorja – amit a BMW modelljeiben már megismerhettünk – 116 lóerőt és 270 Nm-es csúcsnyomatékot kínál. Mindez 10,9 másodperces 0-100-as sprintre elég, ami a hétköznapokban teljesen elegendő lehet, akárcsak a 190 km/h-s végsebesség – a vegyes fogyasztása pedig a gyáriak szerint 4,1 és 4,3 liter közé esik.

Ennél talán még izgalmasabb, hogy hamarosan elérhető lesz a 224 lóerős összteljesítményt kínáló Cooper S E konnektoros hibrid kivitel, mely a BMW 225xe hajtásláncát kapta meg. Ezzel az egyik legkívánatosabb és leghatékonyabb tagja lehet a kínálatnak – persze ezzel együtt az egyik legdrágább is. Ezen kívül a Countryman és Clubman opciós listája is bővül a nyártól, ugyanis a Wired felszereltségi csomag részeként Apple CarPlay előkészítést kapnak az autók, ezzel szélesítve az okostelefonos kapcsolódási leehtőségek skáláját.

Ha mindez még nem lenne elég, szintén nyártól a MINI összes modellje új műszeregységet kap, mely a jobb leolvashatóság érdekében kifinomultabb grafikát és az eddigi narancssárga helyett fehér háttérvilágítást kap – ugyanezt a módosítást a head-up kijelző is megörökli. Az üzemanyag-szintjelző is fejlődik, aminek köszönhetően pontosabban lehet majd leolvasni az aktuális állását. Mindemellett a slusszkulcshoz rendelt egyedi felhasználói profil ezentúl nem csak az ülések személyre szabott beállítását jegyzi meg, hanem a head-up kijelzőt és a külső tükröket is az általunk elmentett pozícióba állítja vissza.

A head-up kijelző az új szín és grafika mellett a multimédiás rendszerben egy új menüpontot is kap, amellyel jobban lehet majd vezérelni. Fontos változtatás még, hogy az eddig a váltószoknya alsó karimáján jobbra-balra lökve állítható vezetési mód kapcsolója is felköltözik a középkonzolra, ahol a stílusos billenőkapcsolók között kap majd helyet. A három- és ötajtós, illetve a kabrió MINI kínálata egy új biztonsági asszisztenssel is bővül, méghozzá az éberségfigyelő rendszer képében, amely csökkenő koncentráció esetén azonnal szól a sofőrnek, hogy ideje pihenőt tartani.

Ez még mindig nem minden: a kabrió kivitelhez egy Always Open csomag is választható lesz, amelybe a kulcsnélküli nyitás, zárás és indítás mellett fűthető első ülések, a légörvényt csökkentő szélterelő és a nyitott tetővel megtett időt számláló Always Open Timer funkció is bekerült. A MINI ezzel kiváló példaként szolgál, hogy nem csak a félidei frissítések alkalmával lehet fejleszteni az adott modelleket, hanem egy-egy új technológiát érdemes rögtön elérhetővé tenni – pedig a három- és ötajtós, illetve a kabrió változatok ráncfelvarrása már a küszöbön van.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark