2017. Június 27., Kedd

Frissitve:02:10:03

Mindent bele - egyedülálló opciókkal érkezett meg az új Ford Fiesta

Nyomtatás

Ahogyan ígérte a Ford, tegnap este le is rántotta a leplet a vadonatúj Fiestáról, és bár egyelőre nem árultak el minden részletet legfrissebb kisautójukról, a megosztott adatokból és fotókból kiderül a lényeg. Az amerikaiak minden konkurenst igyekeztek túlszárnyalni azzal, hogy rögtön négyféle változatban lesz elérhető az autó, melyek valódi különbséget kínálnak a vásárlóknak – de természetesen néhány kategóriaelső újdonsággal is készültek.

Első ránézésre nem könnyű megkülönböztetni az elődtől az újdonságot, azonban ha egy kicsit jobban megvizsgáljuk az autót, egyértelmű a megújulás. Az immár hetedik generációjába lépő kisautó egy fokkal kedvesebb arcot kapott, mint elődje, ami a hölgyek számára is vonzóbbá teheti, miközben méretes hűtőrácsa azért továbbra is erőt sugároz. Hátul az eddigi, függőlegesen futó lámpatestek helyett ezúttal vízszintes megoldásokat kaptunk, melyek optikailag szélesítik a kisautót. Természetesen elöl és hátul egyaránt elérhető lesz teljesen LED-es megoldás.

Az újdonság azonban nem csak látványra, hanem papíron is szélesebb lett, méghozzá 1,4 centivel (1734 mm). A hosszúság is nőtt, ráadásul elég sokat: 7,1 centit gyarapodott az ötajtós kivitel, így a maga 4040 mm-es hosszával az egyik legnagyobb lett a kategóriában. Az új Fiesta már első ránézésre is jóval alacsonyabbnak tűnik, és ez nem csak a szélesség növekedése miatti optikai csalódás, hiszen egyedül ezen a téren lett kisebb elődjénél az autó – az eddigi 1495 helyett immár csak 1483 mm magas.

A tengelytáv is gyarapodott, igaz csupán 4 milliméterrel, ami 2493 mm-es értéket jelent. A Fiesta így nem csak kívül, de belül is nagyobb teret kínál – a lábtér a gyáriak szerint 1,6 centivel nőtt a második sorban. Az egyelőre ismertlen méretű, de az elődnél valószínűleg nagyobb csomagtérhez szélesebb nyíláson keresztül férhetünk majd hozzá. Ahogyan az a képeken is látszik, három- és ötajtós kivitelben egyaránt elérhető lesz az új Fiesta.

A új generáció egyik legnagyobb különlegessége azonban kétségkívül az, hogy már a bemutatón rögtön négy különböző változatban leplezték le a gyáriak. A normál kivitel mellett – amelyet Titanium felszeretséggel mutattak be barna színben – a sportos ST-Line (piros), az elegáns Vignale (fehér) és a crossoveres elemekkel gazdagodó Active (narancssárga) lesz elérhető. A különböző kivitelek esetében jócskán találunk különbségeket: a különböző keréktárcsák, a szinte teljesen átszabott lökhárítók és az eltérő hűtőrácsok is rögtön szemet szúrnak, míg az Active kivitel műanyag elemekkel is gazdagodott.

Ez persze még nem minden, hiszen rengeteg további lehetőség áll majd a vásárlók rendelkezésére, hogy még jobban személyre szabhassák a Fiestát, mint például a 12 elérhető fényezés, vagy a 15-től 18 colosig terjedő keréktárcsa kínálat. Az utastérre is igaz mindez, többféle betét és borítás is elérhető lesz, illetve természetesen az előbb említett változatok is eltérnek majd belül.

A formák tekintetében egyébként újat hoz belül a Fiesta, legalábbis a testvérekhez képest. Sok más gyártóhoz hasonlóan ezúttal a Ford is a középkonzol tetejére, amolyan tablet módjára biggyesztette oda a legújabb SYNC-et futtató multimédiás rendszer 8 colos érintőképernyőjét, mely természetesen a legtöbb modern mobiltelefonos kapcsolódási lehetőséget támogatja (Apple CarpLay, Android Auto). A tervezők egyébként nem variálták túl az utasteret, amit az előd után nem is bánunk, sőt! Mindezek ellenére a képek alapján kifejezetten hangulatos lett a Fiesta, és néhány érdekes megoldással is találkozhatunk.

Az utastérről megosztott két kép közül az egyik a Vignale, míg a másik az ST-Line megoldásait mutatja meg. Előbbi esetében a kisautók kategóriájában szinte egyedülálló módon gyakorlatilag minden bőrrel, vagy legalábbis műbőrrel van bevarrva, ami igazán egyedi ajánlattá teheti a Fiesta luxuskivitelét. Utóbbi esetében a sportos részletek jelennek meg, mint az alul kiegyenesített sportkormány és a piros betétek – és minden bizonnyal az ülések sem az átlagos változatokból érkeznek majd. A kiemelendő extrák között még a 10 hangszórós B&O Play hangrendszert érdemes megemlítenünk.

A motorpaletta mindössze három erőforrásból áll majd, ám ezek nem kevesebb, mint 7 teljesítményszinten lesznek elérhetőek. Benzines fronton a belépőt egy 1,1 literes háromhengeres szívó szerkezet jelenti majd, mely 5-fokozatú manuális váltóval lesz elérhető 70 és 85 lóerős kivitelben. A következő szint a jól ismert 1-literes háromhengeres EcoBoost turbómotor, mely 100, 125 és 140 tagú ménessel áll majd rendelkezésre, 6-gangos kézi váltóval párosítva – automata egyedül a 100 lóerős változathoz lesz kérhető. Az egyetlen öngyulladós az 1.5 TDCi lesz, amely 85 és 120 lóerős változatban lesz elérhető, mindkét esetben hatos manuális váltóval karöltve.

A Ford egyébként nem csak a Fiestát mutatta be újdonságként tegnap, ugyanis az 1-literes háromhengeres turbós erőforrásukkal kapcsolatban is készültek meglepetéssel. Az amerikaiak ugyanis bejelentették, hogy a világon először fognak piacra dobni olyan háromhengerest, amely képes hengerlekapcsolásra. Mindez azt jelenti, hogy amennyiben nem lesz szükség a motor teljes kapacitására, az első henger lekapcsol, amivel legalább 6 %-ot tud majd spórolni.

Ez a folyamat egyébként 14 milliszekundum alatt zajlik le, és csak 4500-as fordulat alatt lehetséges. A Fordnak rengeteg alkatrészt kellett újraterveznie, hogy ezt véghez tudják vinni, így például új féltengelyek, egy kettős tömegű lendkerék és egy rezgéscsillapító kuplungtárcsa is bekerült az autóba, de ezen kívül új vezérműtengely láncot is fejlesztettek a tartósság érdekében. Az újdonság 2018-tól lesz majd elérhető, az 1.0 Ecoboost vegyes fogyasztása pedig így parádés 4,3 literben áll meg a gyári adatok szerint.

Visszatérve Fiestához: az újdonság nem csak a négy különböző változattal hoz újat a kategóriába, hiszen minden eddigi konkurensnél szélesebb palettát kínál vezetéstámogató és biztonsági rendszerekből is. A vészfékrendszer, az adaptív tempomat, a sávtartó, a holttérfigyelő, a parkolóasszisztens, a keresztirányú forgalomfigyelő, a távolsági fényszóróasszisztens és a táblafelismerő mellett még gyalogosfelismerővel is találkozhatunk az opciós listán – ezzel pedig valóban egyedülálló lesz a Fiesta a szegmensben. Érdekességképp még azt is érdemes elmondani, hogy a Focus ST-ben számunkra oly kedves ajtó-élvédőt megkapta az új Fiesta is.

Az kétségtelen, hogy a Ford minden tudását beleadta a vadonatúj Fiestába, ami meg is látszik a képességei alapján. A négy különböző változatban elérhető, akár tetőtől talpig bőrbe vont utastérrel is kéhrető kisautóba szinte mindent belepakoltak a gyáriak, aminek köszönhetően gyakorlatilag minden vásárló megtalálhatja a neki megfelelő Fiestát. Az árakról egyelőre nincsenek információk, de abban azért biztosak lehetünk, hogy a csúcsra szerelt példányok minden eddiginél drágábbak lehetnek. Abban azonban okkal bízhatunk, hogy a belépő változatok árai nem szállnak el, így 3 millió környéki, vagy annál kevéssel drágább alapárra számíthatunk, míg egy jobb erőforrással és magasabb felszereltséggel 3,5-4 millió közötti ár lehet reális – ez azonban csak jövőre derül majd ki.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark