Modern karakteresség – íme, a frissített Jeep Renegade

Nyomtatás

A Jeep néhány héttel ezelőtt már megmutatta nekünk néhány képen a frissített Renegade-et, de a részleteket akkor még nem árulták el a gyáriak. Most azonban egy teljes galéria mellett végre mindent megtudhatunk az amerikaiak – legalábbis egyelőre – legkisebb modelljének ráncfelvarrott változatáról.

Az új Renegade már első ránézésre is jóval frissebb képet fest, holott jellegzetes formái nem sokat változtak. Az új, akár teljesen LED-es fényszórók, a finoman átrajzolt hűtőrács és az újragondolt lökhárítók azonban tesznek róla, hogy ne keverjük össze az előddel, és ugyanez igaz a hátsó lámpatestekre és lökhárítókra is. A teljesség kedvéért a kerékjárati ívek sem maradtak érintetlenek, és ahogyan az ilyenkor lenni szokott, új 16-19 colos felnik és friss fényezések is elérhetők lesznek. A Trailhawk változat (a képeken sárgában) is jóval vagányabb lett, köszönhetően például a kéttónusú fényezésnek.

A külcsínről egyébként azt állapíthatjuk meg, hogy a prémiumság és a komolyság irányába lépett egyet, és ugyanez igaz az utastérről is, ahol nagyobb, 7 vagy akár 8,4 colos, a legfrissebb szoftvert futtató multimédiás rendszerrel – ami természetesen ismeri az Android Auto és Apple CarPlay funkciókat is –, új klímakonzollal, beépített telefontartóval és egyéb finom változtatásokkal is találkozhatunk. Mindemellett új, színes betétek és finomabb anyagok – köztük bőr – is kerültek az autóba, persze csak felárért cserébe. A gyáriak néhány extra tárolót is igyekeztek belevarázsolni az autóba.

A motorkínálat sem maradt érintetlen. A Jeep sok időt töltött két új benzinmotor fejlesztésével: az egyik egy egyliteres, háromhengeres egység, ami 120 lóerővel és 190 Nm-es nyomatékkal áll majd rendelkezésre, a másik pedig egy 1,3 literes négyhengeres szerkezet, ami 150 és 180 tagú ménessel és 270 Nm-es csúcsnyomatékkal lesz megvásárolható. Az egyliteres és a gyengébbik 1,3-as csak elsőkerékhajtással lesz elérhető, és míg előbbi hatfokozatú manuális, addig utóbbi duplakuplungos automatával kínálja magát. A 180 lóerős verzió már összkerékhajtással és ugyancsak automata váltóval rendelhető csak meg.

Dízelekből is háromféle lesz a kínálatban: az 1,6-os 120 lóerővel és hatos kézi vagy duplakuplungos automata váltóval, míg a kétliteres 140 és 170 tagú ménessel, ugyancsak kézi vagy kilences bolygóműves automatával áll rendelkezésre. Összkerékhajtásból kétféle lehetőség létezik, hiszen míg a legtöbb változathoz az egyszerűbb, de a kategóriában így kiemelkedő Jeep Active Drive változat jár, addig egyedüliként a 170 lóerős dízel és automata váltó párosához a még fejlettebb Jeep Active Drive Low rendszert kínálják a gyáriak.

Technológiailag is sokat fejlődött a legkisebb Jeep, hiszen olyan vezetéstámogató és biztonsági rendszerek jelentek meg, mint a táblafelismerő, a frissített automatikus parkolórendszer vagy éppen a sávtartó. Mindezeken felül ütközésmegelőző, vészfékrendszer, adaptív tempomat, holttérfigyelő és keresztirányú-forgalomfigyelő is van a kínálatban. Az új funkció csomaghoz ezentúl négy automatikus elektromos ablak és behajtható külső tükrök is járnak.

A frissített Renegade tehát mindenképpen a prémium irányba mozdult, és miközben megőrizte kifejezetten karakteres stílusát, addig összességében kívül-belül jóval modernebbé vált. Az árakról egyelőre nincs információ, de néhány százalékkal valószínűleg drágulni fog majd a legkisebb Jeep – a jelenlegi változat alapára egyébként hajszállal 5,5 millió forint alatt van.




Hozzászólások  

 
#1 Italo s 2018-06-21 10:53
Nagyon jó kocsi, kéne.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark