Mozi és planetárium - randira nincs jobb, mint a Smart Forstars

Nyomtatás

A Smart rendre minden autószalonon olyan koncepciókkal lép a világot jelentő deszkákra, amik telis-tele vannak úttörő ötletekkel, élettel teli vidámsággal, vagy éppen forradalmi műszaki újításokkal, ám sajnálatos módon mindezek rövidtávon nem jutnak el a piaci érettség szintjére, így tesztünk során csupán egy átlagon aluli képességekkel bíró, átlagon felüli árcédulával rendelkező autóról számolhatunk be.

Ám emlékezzünk csak vissza a Forvision tanulmányra, ami anyagelvűségében annyi úttörő ötletességet hordozott magában, hogy egy halandó technológus egész életét feltehetné az információk feldolgozására, legyen szó az önmagában is fűthető kárpitozásról, vagy éppen az üvegként is alkalmazható napelemekről, de az áramlástechnika komplexitásával ismerkedők is napokig ámuldozhatnának a motor veszteségeit újrahasznosító elvek megvalósulása láttán. Mindezt a BASF és a Smart mérnökei úgy zsúfolták össze alig néhány négyzetméterre, hogy a látvány még vonzónak is bizonyulhasson, s ehhez mérten megjelenésben nem fukarkodik a cég legújabb üdvöskéje, a Forstars sem, amivel nemsokára a szerelem fővárosában találkozhatunk, hogy aztán az újdonságokra nyitott fiatalok ott is hagyhassanak egy darabot a szívükből.

Noha a 3,55 méter hosszú modell csak két személy számára adhat helyet, a szerencsés duó a 90 centiméter hosszú csomagtartó birtokában egy teljesértékű autóval büszkélkedhetne, aminek üvegteteje kilátást biztosít a csillagok felé. A típuselnevezés persze szintén a szabad égboltra kíván utalni, azonban a módfelett vonzó Smart nem csak egy planetárium, de egy mozi is lehetne egyben. Felejtsék is el az összes roadstert, a piros Ferrarit, vagy a méretes terepjárókat, mert randizásra nincs jobb választás az újdonságnál, melynek motorházfedelében egy kis vetítő is rejtőzik.

Amennyiben saját vonzerőnkkel kívánunk csábítani, nem árt alaposan kiöltözni a Forstars árnyékában, slamposan ugyanis igencsak erős kontrasztot alkotnánk a 21 collos, 245/35-ös kerekekkel ékszerezett autó mellett, melynek bőrrel és alumíniummal alaposan felvértezett utastere is csupa csillogás és pompa. A levont szemöldökkel a világot szemlélő autó agresszív fellépése persze csak a külvilág riogatására szolgál, hiszen lemezei alatt elektromos hajtáslánc rejtőzik.

Az aktuális E-Smart továbbfejlesztett műszaki arzenálja ezúttal 60 kW-os teljesítménnyel (~80 LE) szolgál, s 130 km/órás végsebességre teszi képessé a kis hobbiterepjárót (hivatalosan SUC - Sports Utility Coupé), mely a gyártó bevallása szerint csak iránymutató a Smart jövőjére vonatkozólag – ami köztünk szólva ennyi kreativitás mellett és némi bátorság birtokában lehetne jóval fényesebb is.




Hozzászólások  

 
#12012-09-14 12:59
Nem megy ez sehova, hívjuk bárminek is. Noha a megnevezés részemről nem feltétlenül helytálló, de annál azért többet mond, mint a SUC (hasznos sportkupé?). Ettől függetlenül látványos autóról beszélünk, a hobbiterepjárók 90 százalékára meg érvényes, hogy nem éppen terep-kompatibilis. Ez egyébként relatív, mert ha nem az én pénztárcám bánja, egy Lamborghini Aventadorral is lenyomom a Vectrádat a legkeményebb terepen is. :-)
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark