2018. Augusztus 17., Péntek

Frissitve:04:02:07

Négyhengeres motorra válthat a következő BMW i8

Nyomtatás

A BMW i8 immár közel 5 éve van piacon, és bár megjelenését tekintve még mindig egészen kivételes, a konnektoros hibrid hajtáslánca már nem számít annyira jövőbemutatónak, ahogyan a 374 lóerős összteljesítmény sem éppen kiemelkedő – főleg az árcédulához viszonyítva. A legfrissebb hírek szerint azonban a bajorok már a következő generáción gondolkodnak, ami minden szempontból túlléphet a jelenlegi változaton.

Korábban egyáltalán nem lehettünk biztosak abban, hogy a BMW tervez-e egyáltalán új generációt az i8-ból, hiszen a bemutatkozásakor igazi jövőautónak számító modell mostanra már leginkább csak megjelenésével tud kitűnni a tömegből. Úgy tűnik azonban, hogy a gyáriak felveszik a kesztyűt, és a hírek szerint a következő generáció mindenben túlléphet az elődön. Sokan azt gondolták, hogy a jövő szem előtt tartásával egy tisztán elektromos hajtásláncot építhetnek majd be az új i8-ba, ám most úgy tűnik, hogy marad majd a konnektoros hibrid rendszer.

A mostani, 374 lóerős összteljesítményt azonban alaposan megemelhetik, és a pletykák szerint legalább 450 lóerővel számolhatunk majd, de nem lepődnénk meg, ha egy ennél is magasabb számmal lepnének majd meg minket a németek. Mindehhez a mostani háromhengeres turbómotort egy jóval izmosabb négyhengeresre cserélhetik, és mi nagyobb tétben mernénk arra is fogadni, hogy erősebb elektromotor és nagyobb akku is kerül majd az i8-ba, amivel a hatékonyság és a teljesítmény is nőhet majd. A karbon alapok valószínűleg maradnak majd, míg a megjelenés a legújabb i koncepciókhoz hasonlóan szinte biztosan összeolvadó vesékkel és ha lehet még agresszívabb formákkal teszi majd ismét ellenálhatatlanná az autót.

Az i8 ugyan csak nemrég kapta meg a finom frissítését és a Roadster verziót, de a legtöbb forrás szerint 2020-ra már jöhet az új verzió. Kíváncsian várjuk, hogy mi valósul majd meg mindebből, és ha valóban kap utódot az autó, akkor teljesen elektromos lesz, vagy hihetünk a híreknek, és marad a konnektoros hibrid hajtáslánc – hamarosan talán erre is fény derül.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.