2014. November 22., Szombat

Frissitve:07:05:49

Négykerékhajtással is kapaszkodhatnak a V6-os Jaguarok

Nyomtatás

A Jaguar ugyan nemrégiben beszámolt a megújuló motorválasztékról, illetve a 2013-as modellév frissítéseiről, arra azonban csak a napokban derült fény, hogy immáron a brit gyártó is négykerékhajtással vértezi fel XF és XJ limuzinjait. Az AWD rendszer előnyei persze tagadhatatlanok, ráadásul a konkurencia is kínál csúszós úton is magabiztosabb autókat, melyeknek további ernye, hogy a nagyteljesítményű erőforrásokban rejlő potenciál hatékonyabban kiaknázható.

A Tata tulajdonában lévő nagymacska ráadásul kapaszkodó karmokból is rögtön a legélesebbeket kapja, hiszen az indiaiak leányvállalataként a fejlesztésben a Land Rover is oroszlánrészt vállalt.

Alapesetben persze a Jaguar is igyekszik kihasználni a túlkormányozottsági hajlam prémium-szegmensben felmutatott lépéselőnyét, így az új hajtáslánc nyomatékának nagyobb hányada a hátsó kerekekhez érkezik, de az optimális beállításokat kereső tengelykapcsoló akár az erő 50 százalékával is nyúzhatja az első abroncsokat, miközben téli üzemmódban 30:70 arányban a hátsó tengely győzedelmeskedik.

A négykerékhajtás opciója egyelőre a 340 lóerős V6-os, kompresszorral lélegeztetett erőforráshoz párosítható, melynek ideális teljesítmény-felhasználásáról a ZF nyolcfokozatú automataváltója gondoskodik. Az újdonság a tervek szerint elsősorban csapadékban gazdag övezetekben kerül értékesítésre, így Észak-Amerika, Oroszország, Kína, és Európa is a célterületek körét gazdagítja, igaz, kivételek az adott régió keresletétől függően bizonyosan lesznek.





Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark