Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Lamborghini alapmodelljei már jó ideje összkerékhajtással gurulnak ki a gyárból, de a vezetés szerelmeseit szem előtt tartva azért mindig találhatunk egy-egy hátsókerekes verziót a kínálatban. Jelenleg a Huracán rendelkezik egy ilyen kivitellel, mely valamivel gyengébb, mint az alapmodell, de cserébe csak a hátsó kerekekhez juttatja el a teljesítményt. A Lamborghini azonban most elárulta, hogy aki eddig azért nem vette meg a kisebb modelljüket, mert azt várta, hogy az Aventador is megérkezik majd hátsókerékhajtással, azt el kell keseríteniük.

Az olasz márka kutatásokért és fejlesztésekért felelős vezetője, Maurizio Reggiani szólalt meg a témában még a Genfi Autószalonon, és elmondta, hogy a V12-es erőforrás erejét szinte lehetetlen lenne hatékonyan leadni a hátsó kerekeken. Ez talán még a kisebb probléma, ugyanis a nagyobb gond az lehet, hogy nagyobb sebességnél nem lenne biztonságos egy ilyen megoldás, ráadásul az elektronikát is úgy kellene hangolni, hogy az jobban vigyázzon a pilótára – az pedig biztosan sokaknak nem tetszene, hogy autójuk visszafogja a ménest.

Marad az összkerékhajtás - a képre kattintva az Aventador S galériája nyílik

Mindez azt is jelenti, hogy az Aventador frissített verziójának hamarosan érkező legvadabb, SVJ kivitele is összkerékhajtást kap majd, ami persze nem annyira meglepő. Az interjú során arra is rákérdeztek a vezetőnél, hogy tervez-e a Lamborghini egy kifejezetten pályára szánt változat, ami olyan négykerekűekkel mehetne szembe, mint a LaFerrari FXX K Evo vagy éppen a McLaren Senna GTR. Erre a kérdésre elég sejtelmest választ adott Reggiani úr, elmondva hogy az olasz márka rengeteg terméken dolgozik, szóval majd meglátjuk.

A hátsókerékhajtású Lamborghinire vágyó vásárlóknak tehát maradt a Huracán, vagy esetleg befizethetnek a hasonló képességekkel felruházott Audi R8 RWS-re is, amely szintén nemrég mutatkozott be, és korlátozott példányszámával befektetésként is jónak bizonyulhat – főleg, hogy a hírek szerint a jelenlegi generáció kifutásával elbúcsúzhat az R8 az Audi kínálatából. Mindenesetre a Lamborghininek nem kell aggódnia, hiszen az Urus sikerei eddig nem látott magasságokba emelhetik az eladásaikat.

Kommentek