Nyomás utána – saját csúcsgépet tervez a Polestar is

Nyomtatás

Az autózás világában egyre több csúcsragadozó bukkan fel a kisebb-nagyobb vadakra éhesen, ami a rajongók számára igazán jó hírnek számít. Illetve egyre több esetben fordul elő, hogy egy sportosságra fókuszáló divízió nem sportverziót ad ki, hanem külön modellel rukkol elő. Ilyen a Polestar is, amely hamarosan két saját, természetesen teljesítményorientált típussal kavarja fel az állóvizet.

A Volvo mostanra gyárinak számító tuningrészlege ezúttal egy szaftos svéd példány felpaprikázása helyett nagyobb fába vágja a fejszéjét: egy 600 lóerős, javarészt karbonból készült kupé piacra dobását tervezi, míg a második modellről jelenleg semmilyen részlet nem ismert. Előbbi már ősszel, a Frankfurti Autószalonon megmutatja magát a nagyérdeműnek.

Persze attól függetlenül, hogy egyedülálló modellként érkeznek az újdonságok, a Polestar nyilvánvalóan erőteljesen épít a Volvo már meglévő műszaki megoldásaira, ami összhangban van a kiadott sajtóközleménnyel is: „a Polestar egy speciális technológiai és mérnöki együttműködést folytat a Volvóval, ami többek között gazdaságosság tekintetében eredményesebb munkát jelent. Ez az együttműködés tervezés, fejlesztés és gyártás terén is működik, célja pedig, hogy az elektromossággal átitatott sportautók mezőnyében világverő végeredmény szülessen”.

Mivel a Volvo két moduláris platformmal is rendelkezik a kisautóktól egészen a legnagyobb modelleket lefedve, könnyen elképzelhető, hogy ezek valamelyikére épít egy relatíve egyedi autót a Polestar. Talán a legesélyesebb, hogy a jövőre érkező S60-ból farag ízléses kupét a kék színt magán viselő tuningrészleg. Mindez természetesen sokkal nagyobb kihívás, mint az eddigi feladatok, hiszen a korábbiakban egy teljesítménynövelő csomag megalkotása volt a cél, míg most egy egészen egyedi modell kifejlesztése és építése van porondon. Ennek ellenére minden kétséget kizáróan a sportverzióknál jelentősen nagyobb durranás lesz az egyedi svéd jövevény.

A Volvo motorsport programjában 2015 óta részes Polestar a kor trendjeinek megfelelően hibrid hajtásláncot alkalmaz majd, amely a nagyteljesítményű Volvókban is felbukkan. Ez a törekvés más márkák esetében is jelen van, így például a Mercedes-AMG, a BMW M részlege és az Audi RS modelljei esetében is hasonló jövőre kell számítanunk. Ennek megfelelően az alapot vélhetően az XC90-ből ismert, T8 nevet viselő hibrid hajtás nyújtja. A prémium terepjáróban a kétliteres benzines és az elektromos rendszer együttese 407 lóerőt és 640 Nm-t tud, ezt kell majd a Polestar szakembereinek 600 paripa környékére feltornászni. Nem csupán a belsőégésű motor, a villamos erőforrás is biztosan nagyobb teljesítményű lesz.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark