2018. Augusztus 20., Hétfö

Frissitve:02:02:45

Sok gyártónak tesz be a WLTP – búcsúzik a VW Golf GTI is

Nyomtatás

A szeptembertől életbe lépő WLTP előírásokkal már sok autógyártónak meggyűlt a baja, ráadásul a legtöbben éppen az egyébként tisztábbnak gondolt benzinmotorokkal szenvednek. Így van ez a Volkswagen konszernnel is: korábban már beszámoltunk róla, hogy sportkompaktjaik, a Volkswagen Golf R és a Seat Leon Cupra valamivel gyengébbek lettek, most pedig arról érkezett hír, hogy a Golf GTI jelenlegi változata végleg elbúcsúzik a kínálattól – de egy másik GTi-t is rosszul érint az új szabályozás.

A rajongóknak azért nem kell pánikba esni, ugyanis csak az alapverzió gyártása áll le, az izmosabb Performance kivitel még elérhető marad, ráadásul hamarosan jön egy még erősebb, TCR utónevet viselő változat is. A Volkswagen döntése egyébként egyáltalán nem meglepő, hiszen jövőre érkezik az új generációs Golf, így a németek úgy látták – logikusan –, hogy már csak a következő GTI-vel foglalkoznak.

Nem a Golf az egyetlen GTI, amelyiknek el kellett búcsúznia – legalábbis egyelőre – a gyártástól, hiszen a Peugeot sem vesz már fel rendelést a 308 GTi-re, hasonló okokból. Ugyanakkor más gyártók is rengeteget szenvednek az új norma miatt: a BMW például az M3 gyártását állítja hamarosan, noha az M4 még marad a kínálatban, aminek egyszerű oka, hogy a négyajtós következő generációja már jövő év végére megérkezhet, míg a kupéra még többet kell várnunk, és addig nem maradhat M verzió nélkül. A bajorok a 7-es sorozat benzines változataira is befagyasztották egy jó időre a rendeléseket, de ugyanez igaz az Audira is, ahol ugyancsak kikoptak a kínálatból a benzinesek.




Hozzászólások  

 
#1 K. I. Péter 2018-07-20 12:14
Érdemes azért hozzátenni, hogy hiába hypoljuk a Mazdát és a Toyotát, ebben a pillanatban egyikük "hagyományos" motorja sem teljesíti a norma valamennyi követelményét. A Toyotánál pedig kérdéses, hogy az 1.2-es turbó benzinmotorjuk ami egyre inkább elterjedt, teljesíti-e OPF szűrő nélkül? A Toyota szívó 1.6, 1.8, 2.0 motorjai, meg mindenképpen elbuknának a CO2 teszten, egy nagyobb autóban, mint amilyen az Avensis. Legfeljebb fizetnek büntetőadót. Ezzel csak az derült ki, hogy a többiek sem ússzák meg könnyen, és ezek a fejlesztések kevesek az igazán "tiszta" motor megteremtéséhez . Azaz a Toyota hibridje a jó irány, vagy valami egész új, illetve a CNG. Akkor viszont több európai gyártó is tud tiszta kocsit kínálni, ami erősen odadörgöl a hibridek orra alá. Csak van e akkora földgáz készlet, illetve infrastrukturál is háttér?
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark