2018. Április 24., Kedd

Frissitve:03:45:46

Sportautótól örökölheti motorját a következő Renault Clio R.S.

Nyomtatás

A Renault nemrég hívta életre az Alpine márkát, és a külföldi kollégák tapasztalatai alapján az A110 bizony nagyon is jól sikerült – ahogyan arról mi is beszámoltunk. Ez pedig többek között az új fejlesztésű 1,8 literes erőforrásának is köszönhető, amit persze a Renault is átvett már – például az új Mégane R.S. és a már általunk is tesztelt Espace is megkapta. A rajongók számára pedig jó híre lehet, hogy a legfrissebb információk szerint a következő generációs Clio R.S.-ben is ez a szív doboghat majd.

Az 1,8 literes turbómotor bizony még a Renault családi óriásában is meggyőzött minket, így alig várjuk már, hogy a Mégane R.S. vagy az Alpine A110 lemezei alatt is kipróbálhassuk, de ha minden igaz, akkor az idén bemutatkozó új generációs Clio legvadabb változatában is ez az egység kap majd helyet. A sportkompaktban alapból 280 lóerőt teljesít a motor, míg a pehelysúlyú sportautóban 250 tagú ménest biztosít a pilótának, de míg a Mégane R.S. esetében a Trophy változatként, addig a Alpine A110 palettáján Sport utónévvel kerülhet majd piacra egy 300 lovas kivitel.

A teljesítmény tehát adott, de a Clióban mindez persze sok lenne, így a legvalószínűbb az, hogy az Espace esetében is alkalmazott 225 lovas verzió lesz a befutó, de az sem kizárt, hogy még ennél is valamivel gyengébb lesz a kisautó, hiszen bár folyamatosan erősödnek a négykerekűek ebben a kategóriában is, ekkora növekedés talán kissé szokatlan lenne – legalábbis alapverzióban, hiszen a Clio Trophy most is 220 lóerőt kínál. Az 1,8-as egység egyébként azért is kapóra jönne, mert a következő Trophy változatból jóval könnyebb lenne kihozni a nagyobb teljesítményt.

Egyébként sokáig reménykedhettünk, hogy a Renault elkészíti a különleges, 275 lóerős Cliót, végül úgy tűnik, hogy az már nem kerül gyártásba, de a következő generációból még bemutatkozhat egy hasonlóan erős változat, ami az 1,8-as egységgel könnyedén kivitelezhető is lenne. Az új Clio várhatóan az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik majd be, de az R.S. verzióra valószínűleg tovább kell majd várnunk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark