Terepre, indián! – felfrissült a Jeep Cherokee

Nyomtatás

Különféle tengerentúli fórumokon, vagyis a modell hazai, és egyben legnagyobb felvevőpiacán a pletykák már tavaly év vége felé napvilágot láttak a Jeep Cherokee ráncfelvarrását illetően, a frissítésre pedig máris sor került, a Jeep ugyanis a napokban zajló Detroiti Autószalonon leleplezte közepes méretű modelljének legfrissebb verzióját.

Óriási meglepetésekre nem kell számítani, a lenagyobb változást egy vadonatúj erőforrás mellett az áttervezett első és hátsó lökhárítók, valamint fényforrások jelentik. A Detroiti Autószalonon különben csak a tengerentúli verzió mutatkozott be, így az Európában, így hazánkban is forgalmazott Cherokee faceliftjével még adós maradt az FCA csoport, azonban a márciusi Genfi Autószalonon várakozásaink szerint debütálni fog az európai Cherokee 2018-as kivitele is, ami vélhetően csak minimálisan fog eltérni az amerikai kiviteltől.

A legnagyobb újdonság egy friss 2-literes, 4-hengeres turbós benzinmotor megjelenése, ami első ízben a 2017 végén bemutatott, vadonatúj Wrangler sorozatban érkezett meg: akárcsak a Wrangler motorházteteje alatt, úgy a Cherokee-ben is 270 lóerő és 400 Nm leadására képes az új 2-literes turbós szív, így pontosan olyan jó erőben van, mint a jó öreg 3,2 literes, V6-os szívó benzines Pentastar szív - sőt, még nyomatékosabb is a 2-literes turbós. Ennek ellenére a Cherokee-hoz szerintünk kiválóan illik az öreg V6-os. Mindkét motorhoz szériában csatlakozik a 9-sebességes ZF-féle automataváltó.

Hazánkban persze jóval nagyobb népszerűségnek fognak örvendeni a dízelmotorok, de azt még nem tudjuk, hogy milyen gázolajosok kerülnek a Cherokee-be – szerintünk maradnak a jelenlegi 2,2 literes olasz 4-hengeres dízelek, amelyek akár 200 lóerő leadására képesek. Tesztünket ide kattintva olvashatják. A Cherokee-ból a többi Jeep modellhez hasonlóan több variáns is lesz: a Latitude jelenti az alapot, az Overland a jobban felszerelt elegáns stílust képviseli, a Trailhawk verzió pedig valódi terepjáró.

A Trailhawk különös figyelmet érdemel, hiszen egy Jeep-nek mégiscsak a terepjárásról kellene elsősorban szólnia: lökhárítói specikális kiképzést kapnak, így a terepszögek sokkal nagyobbak, az autó futóművét megemelték a gyáriak, az alját alvázvédelemmel látták el, kapott a modell egy felezőt és egy zárható hátsó differenciálművet, továbbá ‘terepálló’ négyévszakos abroncsokon fut. A Trailhawk kivitel tehát garantáltan méltó marad a márka hírnevéhez és nem ijed meg némi dagonyázástól, persze aki igazán komolyan gondolja a terepjárást, inkább az új Wrangler sorozatból válogasson, amelynek legújabb tagjai igencsak kívánatosra sikeredtek – részletesen ide kattintva olvashatnak az új Jeep Wranglerről.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark