2016. Június 27., Hétfö

Frissitve:10:08:07

Bombaáron érkezett hazánkba az új Fiat Tipo

Nyomtatás

A Fiat az elérhető árú kategóriákban, mint például a kisautók és a kompaktok, mindig is jól szerepelt, az olaszok értenek a kedvező árú, mégis divatos, stílusos és korrekt autók gyártásához. Sajnos meglehetősen régen örvendeztetett meg minket a Fiat friss modellekkel, azonban tudjuk, hogy ami késik, nem múlik, s szerencsére megérte várni, ugyanis a vadonatúj Tipo szedánnal igazán ütőképesnek tűnő autót állított négy kerékre a gyártó. Ráadásul a Tipo nem csupán csinos és tágas, de ár/érték aránya is kiváló. És a Fiat külön büszke arra, hogy a Tipo nem egy másik modellből utólag átszabott szedán, hanem már a kezdetektől négyajtósnak készült.

Ma délután kaptuk meg a sajtóanyagot az importőrtől, amiben néhány igazán érdekes információt találtunk a bevezetésről és az árazásról. A lényeg, hogy máris rendelhető a vadonatúj Tipo a magyarországi Fiat márkakereskedésekben, az indulóár pedig több mint csábító: mindössze 3,49 millió forint! Márpedig ezért az összegért nem valami 1,2 literes 3-hengeres varrógépet, hanem egy becsületesnek és teljesen használhatónak nevezhető, ráadásul igencsak kiforrott 1,4 literes 16 szelepes (és persze négyhengeres) szívó benzinmotort kapunk, 95 lóerős teljesítménnyel, amihez szériában hatfokozatú kézi váltó társul. A palettán persze további motorok is akadnak: az 1,6 literes 110 lovas benzines hatfokozatú automatával, az 1,3 literes 95 lóerős alap dízel ötfokozatú kézi váltóval, míg a csúcsmodell, vagyis a 120 lóerős 1,6 literes dízel hatfokozatú kézi váltóval érkezik.

A 3,5 milliós bázisverzió sem hangzik rosszul, azonban tudunk még jobbat, ami nem más, mint a limitált indulószéria, vagyis Opening Edition: ez esetben félmillióval többet kell fizetni a Tipóért, azonban 3,99 millióért már olyan finomságokat kapunk, mint az 5 colos érintőképernyőn keresztül irányítható, beépített TomTom navigáció, a Bluetooth-os telefon-kihangosító, a tolatóradar, a 17 colos könnyűfém kerékszett, a visszagurulásgátló, a kanyarkövető ködlámpák, a tempomat, az eső- és sötétedésérzékelő és még sorolhatnánk – a klímaberendezés és a 6 légzsák természetesen magától értetődik. Nem kérdés, hogy 4 millióért egy ekkora, ilyen jól extrázott családi autó szinte ajándék.

De hogy mekkora? A 2,64 méteres tengelytávolságú padlólemezre épített Tipo karosszériája 4,54 méter hosszú, 179 cm széles és 1,49 méter magas, vagyis beleillik a kompakt szedánok átlagába, ráadásul az első-hátsó helykínálat állítólag nagyobb is lesz az átlagnál – akárcsak a tisztességes, 520 literes csomagtartó. Az egyszerű, de sokak által használt elöl MacPherson rendszerű, míg hátul csatolt lengőkaros futómű szintén a jó helykihasználást szolgálja.

Modern extrákból a palettán nincs hiány, bár az egyre elterjedtebb aktív vezetést támogató rendszerekre még várni kell, a drága asszisztensek egyelőre hiányoznak a kínálatból. Cserébe viszont a Tipo ára hasonló hajtáslánccal és felszereltséggel nézve közelebb áll egy Daciához vagy épp egy Ladához, mint a többi konkurenshez, miközben az olasz modell technikailag a drágább ellenlábasok szintjét képviseli. Nem utolsósorban az 5 éves, 100 ezer kilométeres garancia szintén több mint tisztességes. A gyártás különben Törökországban folyik, vélhetően ezért is tartható a remek ár/érték arány.

Hogy a valóságban hogy teljesít a papíron jó ajánlatnak számító Tipo, annak egy teszt keretében minél hamarabb igyekszünk utána járni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark