2017. Január 24., Kedd

Frissitve:01:35:03

Új erőforrást, automataváltókat és hibrid rendszert mutatott be a Toyota

Nyomtatás

A Toyota a világ legnagyobb autógyártója, ennek megfelelően pedig egy kis szunyókálás után az utóbbi években folyamatosan technológiai újdonságokkal kényeztetnek minket. Nincs ez másképp most sem, ugyanis egy szép nagy csokor újdonságot mutattak be a gyáriak, melyben az új automataváltóktól a friss erőforrásokon át egészen egy modernebb, könnyebb hibrid hajtásláncig mindent találunk.

Az új csomagnak köszönhetően a Toyota átlagosan 10 %-kal jobb teljesítményt és 20 %-kal nagyobb hatékonyságot ígér a jövőbeli modelljeiben. A japánok számításai szerint ráadásul 2021-re az eladott autóik 60 %-ában jelen lesz a most bemutatott technológiák valamelyike, vagy akár több is belőlük. Az egyik legnagyobb újdonság egy 2,5 literes négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor, mely a márka Dynamic Force Engines nevű családjához csatlakozik.

Pontos adatokról egyelőre nem esik szó, ugyanakkor érdekes, hogy ezúttal nem a „downsizing” filozófiájában alkották meg legújabb erőforrásukat a japánok. Mindezek ellenére ez a motor lehet az egyik legjobb termikus hatásfokkal rendelkező szerkezet a piacon, ugyanis önmagában 40, míg egy hibrid hajtásláncba építve 41 %-os értékeket tud felmutatni. A szerkezet kevesebb energiát veszít majd a belső súrlódások és egyéb tényezők miatt, aminek hála több lóerőt tud majd eljuttatni a kerekekhez, valamint fajlagosan kevesebb üzemanyagot használ fel.

A Toyota bemutatta a legújabb, Multistage Toyota Hybrid System II rendszerét is, mely a jelenlegi változatnál kisebb, könnyebb és hatékonyabb is lett. Az újdonság sokkal jobb reakciókkal rendelkezik majd elinduláskor, amit annak köszönhet, hogy a konnektorról tölthető változatokban a fedélzeti generátor képes lesz beszállni a kerekek hajtásába, ezzel extra löketet adva a gyorsításhoz.

A gyáriak két új automataváltót is kidolgoztak az új erőforrások mellé. A Direct Shift-8AT nyolc, míg a Direct Shift-10AT tíz sebességgel kínál majd minden eddiginél nagyobb hatékonyságot. Mindkét szerkezetet új folyamatokkal fogják gyártani, ami lehetővé teszi, hogy kisebb legyen a súrlódás a fogaskerekek között, ráadásul egy új nyomatékváltónak köszönhetően a gázreakciók is jobbak lesznek. A Toyota sokat sejtető módon azt mondta a 10-sebességes újdonságról, hogy olyan finoman működik, hogy akár egy hátsókerékhajtású prémium járműben is megállná a helyét – ezzel valószínűleg arra utalva, hogy az új Lexus LS-ben viszontláthatjuk majd, a hamarabb érkező LC-ről nem is beszélve.

Mindez azonban még csak a jéghegy csúcsa, ugyanis 2021-re kilenc (!) új motort ígérnek a gyáriak 17 teljesítményszinten, négy új váltót 10-féle változatban és hat hibrid rendszert ugyancsak 10-féle kivitelben. Ezekkel az újdonságokkal szeretné a Toyota 2050-re 90 %-kal csökkenteni a károsanyag-kibocsátását.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark