Újabb adatokat árult el a Lamborghini az Urusról

Nyomtatás

A Lamborghini Urus bemutatójára már csak másfél hetet kell várnunk, az olaszok pedig egyre több részlettel csigáznak minket az autóval kapcsolatban. Korábban néhány videón már láthattuk, ahogy különböző körülmények között száguldoznak az újdonsággal, és minden egyes kisfilmben néhány újabb részletet mutattak meg az utastérről. Ezúttal néhány pontos adatot osztottak meg velünk az Urusról a gyáriak.

Az első szuper-SUV 650 lóerős teljesítménnyel érkezik majd, amit egy – az Auditól érkező – 4-literes, V8-as erőforrásból présel majd ki. A csúcsnyomaték 850 Nm-re adódik, ezt az elképesztő erőt pedig egy ZF gyártmányú, nyolcfokozatú automata váltó továbbítja majd mind a négy kerékhez. Az olaszok az MLB Evo platformra építették fel az Urust, és mint tudjuk a Volkswagen csoport több luxusterepjárója is ezeket az alapokat használja, mint például a Bentley Bentayga. Az angol óriásban egy W12-es szív ketyeg, és bár a Lamborghini ezt a motort is felhasználhatta volna, végül a kínai adótörvények miatt úgy döntöttek, hogy a kisebb V8-asból hozzák ki ugyanazt a teljesítményt.

A hivatalos katalógusadatok szerint az autó 3,7 másodperc alatt futja majd meg a 0-100-as sprintet, azonban korábban néhány újságírónak volt már alkalma kipróbálni egy prototípust, és a mérések alapján a legjobb eredmény 3,34 másodperc lett, így nem kizárt, hogy a valóságban még gyorsabb az autó, mint ahogyan azt a gyáriak ígérik. Mindenesetre a 3,7 másodperces eredmény is lenyűgöző egy 2154 kilogrammos autótól, amely ráadásul viszonylag magas felépítéssel rendelkezik – és akkor a 300 km/h feletti végsebességről még nem is beszéltünk.

A nagy tömeg és a bivalyerős erőforrás mellé persze nagyteljesítményű fékek is dukálnak: 439 mm-es karbon kerámia tárcsák és 10-dugattyús féknyergek vannak elöl, míg hátul 371 mm-es tárcsák és 4-dugattyús nyergek – mindez azt jelenti, hogy a sorozatgyártású autók világának egyik legkomolyabb rendszerét köszönthetjük majd. Alapáron 21 colos keréktárcsák járnak majd, de felárért 22 vagy 23 colos felnik is kérhetőek lesznek, sőt, a külön a Lamborghini számára készített Pirelli P Zero Corsa gumiabroncsokat is megrendelhetik majd a tulajdonosok. A bemutató december 4-én lesz, így már nem kell sokat várnunk, és minden részletre fény derül.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark