Újabb legendás pályán döntött rekordot a Honda Civic Type R

Nyomtatás

A Honda Civic Type R már jó ideje a Nürburgring leggyorsabb elsőkerékhajtású autója, de a japánok nem elégedtek meg ezzel a címmel, és Type R Challenge néven egy új kihívást állítottak a sportkompakt elé: híres versenypályák elsőkerekes csúcsait kívánják megdönteni modelljükkel. Ezúttal a Belgiumban található legendás Spa-Francorchamps aszfaltcsíkján futottak neki a rekorddöntésnek – természetesen sikeresen.

A belga versenypálya már a harmadik a sorban a Nürburgring és a Magny-Cours után, ahol sikerült beállítaniuk a japánoknak az elsőkerékhajtású négykerekűek csúcsát. Ezúttal Bertrand Baguette, az FIA WEC LMP2 kategóriájának világbajnoka ült a volán mögött a gyorskörön, aminek végén 2 perc 53,72 másodpercnél állt meg az óra. Ezzel egyébként 3 másodperccel döntötte meg az előző generációs Civic Type R Rob Huff által felállított rekordját Baguette.

A pilóta természetesen néhány elismerő szóval is illette az autót: „Nekem versenyzőként egyértelmű, hogy a Type R a pályára született, ugyanakkor közúton is kiválóan megállja a helyét a hétköznapokban. Az autóban nagyon kényelmesen ülök és a körkilátás is kiváló” – tette hozzá Baguette, aki a tapadást és az aerodinamikai csomagot is az egekbe magasztalta. A Civic Type R elképesztő képességeit egyébként nekünk is volt már alkalmunk megtapasztalni, és bár tesztünkön a normál méretnél keskenyebb, téli abroncsokon vett részt az autó, így is szinte elképesztő volt, amit kanyarokban produkált.

Az eddigi három állomás után még ugyanennyit tervez a Honda, és ami igazán izgalmas lehet számunkra, hogy a Hungaroring is helyet kapott a nívós társaságban. A Nürburgring, a Magny-Cours, a Spa-Francorchamps, Estoril és Silverstone mellett tehát a mogyoródi pályán is a lovak közé csap majd a Civic Type R. A Honda ráadásul olyan neves pilótákat kért fel a következő rekordok megdöntésére, mint a Forma-1-es világbajnok Jenson Button, a WTCC-ben szereplő Tiago Monteiro vagy éppen a többszörös BTCC győztes Matt Neil. Ők fogják tehát a következő kihívásokon meghajtani a 320 lóerővel és 400 Nm-es csúcsnyomatékkal felvértezett Civic Type R-t, és szinte biztosak lehetünk benne, hogy sikerrel veszik majd az akadályokat.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark